در سال ۹۳؛
تابناک: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۳ بیش از ۲۳۴ هزار مورد بازرسی در صنایع و اصناف استان انجام شده است، گفت: درپی این بازرسی‌ها ۳۳ هزار و ۷۱۱ تخلف گزارش شده است.
کد خبر: ۵۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 27 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، اسرافیل احمدیه ظهر شنبه در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور یافت و با اشاره به وجود معادن، صنایع و اصناف مختلف در استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس استانداردهای تعریف شده استان اصفهان با دارا بودن ۷۰۰ معدن، ۸ هزار واحد صنعتی و ۲۴۰ هزار واحد صنفی بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز در استان اصفهان ۶۲۷ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۸۰ درصدی در حال بهره برداری هستند، افزود: با راه اندازی این طرح‌های توسعه‌ای ۲۳ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تعداد واحدهای توسعه‌ای صنعتی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند را نیز ۵۸۴ مورد اعلام کرد و ابراز داشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که در استان ۶۸ شهرک صنعتی با مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت معادن در استان اصفهان نیز بیان داشت: در حال حاضر به ۳۶۷ معدن پروانه اکتشاف،۱۸۴ معدن گواهی کشف، ۷۰۵ معدن پروانه بهره‌برداری و ۶۱ معدن اجازه بهره برداری اعطا شده است.

احمدیه با اشاره به اینکه معادن استان اصفهان زمینه اشتغال ۸ هزار و ۶۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند، ادامه داد: استفاده از ظرفیت معادن استان نیز می ‌تواند در ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان دارای ۲۵ اتاق اصناف، ۶۵۱ اتحادیه صنفی و بالغ بر ۱۴۶ هزار واحد صنفی فعال دارای مجوز است، افزود: از این رو نظارت بر روی این تعداد واحد صنفی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۳ بیش از ۲۳۴ هزار مورد بازرسی در صنایع و اصناف استان اصفهان انجام شده است، ابراز داشت: در پی این بازرسی‌ها ۳۳ هزار و ۷۱۱ تخلف گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه اصناف حاضر به انتقال به شمال شهر اصفهان نیستند، ابراز داشت: از آنجایی که فاصله شهرک تعبیه شده در شمال اصفهان با این شهر فاصله زیادی دارد اصناف مزاحم حاضر به جابجایی به این محل نیستند.

احمدیه با اشاره به اینکه نیروی انسانی ماهر و متخصص در استان موجب شده تا صنایع استان را از صنایع پایین خارج کرده و به سمت سرمایه گذاری صنایع های تک پیش ببریم، ادامه داد: در همین راستا باید به سمت فاز فرا صنعتی هم‌چون نانو حرکت کنیم.

وی با اشاره به ثبت سفارش واردات کالای استان اصفهان افزود: در سال گذشته همانند سال ۹۲ بالغ بر ۷ هزار سفارش واردات کالا در استان به ثبت رسیده که بیش از ۲ هزار میلیارد دلار ارزش داشته است.

وی بیان کرد: صادرات استان در سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۶۰ میلیارد دلار و واردات استان بالغ بر ۲۵۸ میلیارد دلار ارزش داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار