تابناک: کشاورزان به ویژه کشاورزان شرق که بیشتر با معضل کمبود آب مواجه اند خواستار تخصیص پساب تصفیه شده فاضلاب برای آبیاری مزارع خود هستند و از سوی دیگر صنعت این حق را برای خود قائل است.
کد خبر: ۵۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 30 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مسئله استفاده از پساب برای بخش کشاورزی یا صنعت به مسئله‌ای مورد ادعا از سوی این دو حوزه تبدیل شده است.

استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در بحران آبی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت با چالش روبرو است و همین امر سبب شده تا استفاده از پساب فاضلاب در مناطق مختلف آن هم به صورت تصفیه شده به موضوعی مهم برای کشاورزان و صنعتگران تبدیل شود.

کشاورزان به ویژه کشاورزان شرق اصفهان که بیشتر با معضل کمبود آب مواجه اند خواستار تخصیص پساب تصفیه شده فاضلاب برای آبیاری مزارع خود هستند و از سوی دیگر صنعت این حق را برای خود قائل است.

حال در این میان استاندار اصفهان استفاده از پساب را برای زنده نگه داشتن گاوخونی مطرح ساخته است.

با تمامی این تفاسیر معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، آب پاکی را روی دست این ماجرا ریخت و از استفاده از پساب تصفیه شده در بخش صنعت و آبیاری فضای سبز در استان اصفهان خبر داد.

علی بصیری‌پور گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب در استان، استفاده از پساب متقاضیان زیادی در حوزه کشاورزی دارد اما با توجه به اینکه هیچ یک از تصفیه خانه های استان اصفهان استانداردهای کافی را ندارد، بنابراین عمده پساب به صنایع واگذار می‌شود چرا که در صنایع این آب به شکل غیر مستقیم و برای خنک کردن دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: چربی زدایی از پساب اقدامی است که از سوی شرکت آب منطقه ای اصفهان انجام شده است و آب حاصل از آن به سمت فضای سبز خارج از شهر و کویر هدایت می شود.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با توجه به اینکه تصفیه پساب های فاضلاب کیفیت لازم را ندارد بخشی از پساب هم برای آبیاری فضای سبز خارج از شهر استفاده می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار