تابناک: خیابان‌ها، محله ها و کوچه پس کوچه ها همانند همه شهرها پر است از تردد ماشینها، اتوبوسها، موتورسیکلتها و دوچرخه ها، از سانتافه از مرز گذشته تا پیکان سفید هشتادی، مسئله قابل توجهی که بین همه رانندگان مشترک است نارضایتی از وضعیت نامناسب آسفالت شهری است.
کد خبر: ۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳ 24 February 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ثانیه ثانیه خیابان‌ها، محله ها و کوچه پس کوچه های اصفهان همانند همه شهرهای کشور پر است از تردد ماشین ها، اتوبوس ها، موتورسیکلت ها و دوچرخه ها، از هر نوعی که فکرش را بکنید، از سانتافه از مرز گذشته گرفته تا پیکان سفید هشتادی، مسئله قابل توجهی که بین همه رانندگان مشترک است نارضایتی از وضعیت نامناسب آسفالت شهری است.

این مسئله به نوعی وجه اشتراک رانندگان و شهروندان است به نوعی که اگر در هر خیابان یا کوچه ای از ساکنان آن منطقه پیرامون وضعیت آسفالت شهری بپرسی، از شرایط گله مند هستند.

یکی از شهروندان خیابان طالقانی اصفهان درباره وضعیت آسفالت می گوید: وضعیت آسفالت خیابان های اصفهان خوب نیست و از همین رو ماشین ها و وسایل نقلیه دچار مشکل می شوند، به طور مثال در همین منطقه خلجا اصفهان با وجود اینکه هر روزه تعداد بسیاری از ماشین ها در این محدود تردد می کنند اما وضعیت آسفالت آن، ما را یاد کوچه های روستاها می اندازد.

با وجود این مسائل مسئولان معتقداند وضعیت آسفالت شهری استاندارد بوده و آسفالت شهر اصفهان مشکلی ندارد، علیرضا قاری القرآن پیش از این در این باره گفته بود: مصالحی همچون آسفالت، بتن و غيره مصالحی ترکیبی بوده و از اختلاط چند نوع از مصالح تهیه می شوند که استاندارد خاص خود را نیز دارا هستند و معمولا این مهم منطبق بر استانداردهای آمریکایی است که در کشور ما از قدیم استفاده می شده است.

وی اذعان داشت: در اصفهان مشکل مقاومت آسفالت نداریم بلکه مشکل ما بحث نوع مصالح است زیرا نوع مصالح ما آهکی است و این در همه دنیا نیز وجود دارد به طوریکه مصالح در عربستان در شهر مدینه و مکه متفاوت بوده و مصالح شهر مکه عمدتا کوهستانی و مصالح شهر مدینه آهکی است. استانبول و آنکارا نیز همین وضعیت را دارند به طوریکه وضعیت آنکارا از نظر مصالح شبیه به اصفهان است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در کشور ما نیز مصالح کلانشهر تهران با اصفهان قابل مقایسه است زیرا مصالح کل استان اصفهان مصالح آهکی است و مصالح تهران مصالح سیلیسی.

قاری قرآن بیان داشت: در مقابل مصالح آهکی مقاومت کافی دارند ولی به جهت نوع مصالح و داشتن پودر خاک رس چسبندگی کمتری دارند و زمانیکه تحت بار قرار می گیرند سطح آسفالت صیقلی شده و قیر تحت فشار از داخل مصالح به سمت بالا حرکت کرده و روی آسفالت را می پوشاند که این اتفاق در تکنولوژی آسفالت است.

وی با بیان اینکه ترکیب آسفالت با مصالح دیگر امکان پذیر است ولی هزینه های تمام شده آن بسیار بالا است، گفت: اولین انتظار ما از یک روکش آسفالت بحث مقاومت آن است که به طور مثال بزرگراه خرازی بالای ۱۰ سال است که آسفالت شده و آسفالت آن هم تجدید نشده است اما جاهایی که ترانشه اتفاق می افتد و خیابان ها دچار بریدگی می شوند بلافاصله آب های سطحی به داخل آسفالت نفوذ کرده و آسفالت دچار گسیختگی می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه عمده مشکلات ما در بحث آسفالت بریدگی و قیر زدگی است عنوان کرد: طی سال های گذشته بر روی انواع مختلف آسفالت در اصفهان کار شده به طوریکه اخیرا روکش بتنی به جای آسفالت قیری در خیابان آیت الله محمود آبادی اجرا شد که به دلیل اینکه مصالح جدیدی است باید یکسال از عمر آن بگذرد تا نتایج آن مشخص شود.

وی تأکید داشت: در حال حاضر دو معضل اصلی ما قیرزدگی و بحث ترانشه است که مسئله قیرزدگی با ترکیب مصالح دیگر به نوعی در حال حل شدن است اما بحث ترانشه بحث غیر قابل حلی است زیرا توسعه شهر نیاز به خدمات دارد و یکی از راه ها برای حل این مسئله، هماهنگی بین ارگان ها است.

با وجود این صحبت ها آسفالت شهری به غیر از مشکلات بسیاری که برای ماشین ها به وجود می آورد، شرایط نامناسبی نیز برای رانندگان پدید آورده به گونه ای که خیلی ها معتقد اند بسیاری از دلایل تصادفات در شهرها همین معضل آسفالت است.

با وجود این مشکلات شهردار اصفهان قبول دارد که وضعیت آسفالت شهری اصفهان خوب نیست، وی در گفت و گویی با ایسنا پیرامون زمان بر طرف ساختن این مشکل اظهار کرد: شهرداری معابر را آسفالت می‌کند اما متاسفانه زمانی که مشکلی در تاسیسات خیابان‌ها و معابر مانند ترکیدگی لوله‌های آب یا ایجاد انشعاب جدید گاز مطرح می‌شود شهرداری مجدا مجبور به لکه گیری معابر می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از لکه‌گیری آسفالت نشست می‌کند و موجب بروز دست انداز می‌شود، افزود: تنها راه حل رفع این مشکل مدیریت واحد است و تا زمانی که مدیریت واحد محقق نشود این معضل رفع نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
اسفالت اصفهان که خوبه برید سراغ کاشون که داغون ترین اسفالت دنیارو داره وکلی از درامدشم میره توجیب اصفهان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار