تابناک:یک عضو شورای اسلامی شهر علوجه با انتقاد از حوادث مرگبار در جاده علویجه، گفت: مسئولان در سطح استان باید بودجه ملی طرح دو بانده کردن این جاده را تامین کنند، زیرا مردم محلی سال‌ها است که نسبت به این وضعیت معترض هستند.
کد خبر: ۸۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 25 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهران صادقی اظهار کرد: علویجه زیر مجموعه بخش مهردشت شهرشتان نجف آباد است که به دلیل بار سنگین حمل و نقل ناشی از عبور تریلی‌، تردد دانشجویان و کارگران از یک جاده باریک و دو طرفه هر ماه در آن حواث مرگبار رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: از پلیس راه تهران- اصفهان راهی به طول حدود 40 کیلومتر به سمت این شهر کشیده شده است که مسیری میانبر، کوتاه و ترانزیتی برای عبور کامیون‌ها به سمت خوزستان از یک سو و هم‌چنین گلپایگان و خوانسار از سمت دیگر است.

این عضو شورای شهر علویجه ادامه داد: هر روز کارگران زیادی برای کار در شهرک‌های صنعتی بزرگ، علویجه، دهق، حسین آباد و هسنیچه رفت و آمد می‌کنند، هم‌چنین وجود دو مرکز دانشگاهی آزاد اسلامی و پیام نور دهق و دو مرکز علمی کاربردی و پیام نور در علویجه بر این فشار عبور و مرور افزوده است.

صادقی افزود: روزانه از کارخانه سیمان ساروج در اطراف این شهر حدود 100 بونکر و کامیون برای حمل و نقل سیمان خارج می‌شود که نزدیک به 85 درصد آن از این جاده عبور می‌کند، اما تردد این تریلی‌ها از جاده نجف آباد یا مسیر گلپایگان کمتر است.

وی خاطر نشان کرد: جاده یاد شده دقیقا از وسط شهر علویجه عبور می‌کند، اما در سال‌های اخیر حدود هفت کیلومتر از مسیر یعنی از انتهای شهر به سمت شهرک صنعتی علویجه دو بانده شده است که تا حد زیادی از آمار تصادفات کاسته است.

این عضو شورای شهر علویجه با بیان اینکه حدود 15 کیلومتر این جاده در حال عملیات زیرسازی و آسفالت کاری است، اما هنوز زیر بار تردد نرفته است، تاکید کرد: بیشتر تصادفات خارج شهر یعنی در همین قسمت دو طرفه رخ می‌دهد و تا زمانی که جاده به طور کامل دو بانده نشود این تصادفات مرگبار نیز پایان نمی‌یابد، البته بخشی از این جاده در حوزه شهرستان شاهین شهر و میمه است و باید آنها نیز برای دو باند کردن تلاش کنند.

صادقی یادآور شد: تصادف شخص با خودرو بسیار کم است، اما بیشتر این حوادث ناشی از تصادف رخ به رخ بین خودروهای سبک و سنگین اتفاق می‌افتد که مهارت کم راننده، لغزندگی، خطاهای انسانی، مشکلات خودرو و عریض نبودن و دو طرفه بودن نیز سهم مهمی در این وقایع ناگوار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشتر بودجه عمرانی کشور قفل شده است، افزود: طرح دو بانده شدن این جاده در دولت قبل به تصویب رسید، اما تاکنون از بودجه‌های شهرستانی و استانی برای آن هزینه شده و متاسفانه از بودجه‌های ملی رقمی پرداخت نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر علویجه، خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه پیمانکار این طرح طلب میلیاردی از دولت دارد هنوز به کار خود ادامه می‌دهد و شورای اسلامی شهر نیز با تمام این کمبودها از تلاش خود دست برنداشته است.

صادقی اظهار کرد: برای رفع این مشکل در کوتاه مدت باید کنترل پلیس راه بیشتر شود و از سوی دیگر مسئولان در سطح استان نیز باید برای دریافت بودجه دو بانده شدن این جاده تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

زنجیره‌های انسانی طبق قانون تشکیل شود

وی در در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا – امنطقه اصفهان؛ درباره تشکیل زنجیره انسانی توسط مردم علویجه، گفت: متاسفانه در روزهای اخیر یک خودروی سبک زیر کامیون رفت که بر اثر آن سه نفر از مردم ساکن این شهر فوت کردند.

این عضو شورای شهر علویجه با بیان اینکه از شهرستان‌ها و شهرهای مجاور نیز در این جاده کشته شده اند، افزود: اساسا واکنش‌ها و اعتراض‌های شدید محلی و مردمی زمانی رخ می‌دهد که قربانیان حوادث افراد منطقه علویجه باشند.

صادقی در خاتمه تاکید کرد: معتقدم تشکیل زنجیره انسانی اگر مطابق قوانین و در فضایی آرام باشد ایرادی ندارد چرا که صدای مردم را بهتر می‌رساند، اما اگر به جاده بستن و آشوب منجر شود با برگزاری آن مخالفم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار