رئیس شورای شهر اصفهان:
تابناک: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استفاده از فاینانس برای اجرای خط دوم قطار شهری و همچنین تخصیص ۱۰۰ در صد اعتبارات دولتی برای قطار شهری از حداقل انتظارات اصفهان از دولت به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 29 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رضا امینی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به اصفهان به عنوان نماینده دولت اظهار داشت: انتظار مردم اصفهان از ظریف، وزیر امور خارجه این است که با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت اصفهان و مشکلات این شهر پیدا کرد، بتواند، سفیر خوبی برای انتقال پیام مردم اصفهان در تحقق حقوق مردم شریف و مؤمن و انقلابی به هیئت دولت و پایتخت‌نشینان باشد.

وی افزود: استفاده از فاینانس برای اجرای خط دوم قطار شهری و همچنین تخصیص 100 در صد اعتبارات دولتی برای قطار شهری از حداقل انتظارات اصفهان از نماینده دولت به شمار می‌رود. البته وی در سفر 2 روزه خود به اصفهان طرح‌های بسیار مهمی را کلنگ زنی کرده و از طرح‌های نیمه‌تمام عظیم اصفهان بازدید داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز بانک‌داری اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه در بانک‌داری اسلامی مدنظر است کارآمدی بانک‌داری بدون ربا در ایجاد عدالت اجتماعی است. بانک‎داری اسلامی باید نخستین هدف نظام اقتصاد اسلام را که عدالت اجتماعی است تأمین کند و البته در ایران به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی، لزوم استقرار نظام اقتصاد اسلامی به‌عنوان یکی از ضرورت‌های اساسی کشور مطرح شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام عملی در راستای بانک‌داری اسلامی می‌تواند نابودی ربا از سیستم بانکی کشور باشد تا بنیان یک اقتصاد توحیدی مبنی بر قسط و عدل پایه‌گذاری شود و به همین منظور پس از انقلاب در سال 58 اقداماتی برای ایجاد نظام بانکی اسلامی انجام شد.

امینی خاطرنشان کرد: این اقدامات را می‌توان در تلاش‌های اولیه برای حذف بهره و برقراری کارمزد در سیستم بانکی و تأسیس بانک اسلامی و توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه خلاصه کرد.

وی با اشاره به روز مبارزه با استعمار بیان کرد: گرامی داشت یاد و خاطره دلاور مردان بیگانه‌ستیز و بازخوانی تاریخ سلحشوری‌ها، رشادت‌ها، مردانگی‌های پیشینیان در برابر بیگانگان و مستکبران کاری بسیار پسندیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره هفته تعاون گفت: تعاون و همکاری می‌تواند در تحقق رشد و شکوفایی جامعه نقش بسیاری ایفا کند و با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و همدلی در جامعه حاکم و ابتکارها و خلاقیت‌ها پدیدار می‌شود و جامعه از آسیب دشمنان مصون می‌ماند.

وی درباره هفته بزرگداشت دولت اظهار داشت: هشتم شهریور در تقویم کشورمان روز مبارزه با تروریسم نام دارد و روز دولت نام دارد و تروریسم از اساسی‌ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک‌ترین تهدیدها بر ضد حقوق ملت‌ها و ثبات بین‌المللی است و البته در طول تاریخ به‌ویژه در 100 سال اخیر، تروریسم ریشه مهم‌ترین تهدیدها بر ضد صلح و امنیت جهانی بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار