شهردار اصفهان:
تابناک: شهردار اصفهان گفت: امروز اصفهان از تنش‌ها و سیاسی‌بازی‌ها خسته شده است و رسانه‌ها باید با همدلی و همکاری‌، مسئولان را برای ایجاد شهری سالم یاری دهند.
کد خبر: ۹۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 11 September 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران رسانه‌ای شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم هویت بخشی و بازشناسی تاریخی در جامعه گفت: ابن خلدون در کتاب «علم العمران» از عصبیت تعریف متفاوتی از تعریف امروز ما دارد و منظور از عصبیت، اعتقاد به باورها و ارزش‌های گذشته و بازگشت به هویت است.

وی افزود: زمانی که ابن خلدون این بحث را مطرح می‌کند در زمان فروپاشی امپراتور ایران است و او با مشاهده آن شرایط این‌گونه بر بازیابی هویت تأکید دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با تمدن نوین اسلامی، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش‌های متفاوتی دارند ولی وظیفه مهم آن‌ها هویت بخشی با استفاده از جریان رسانه‌ای است و باید با استفاده از رسانه نسبت به تحقق تمدن نوین اسلامی اهتمام داشته باشیم.

جمالی‌نژاد با بیان مزایای شهر اصفهان برای قرار گرفتن در جایگاه تمدن‌سازی ادامه داد: اگر به دنبال تمدن‌سازی هستیم، اصفهان بهترین مکان از هر جنبه‌ای است چراکه این شهر هم از لحاظ تاریخی، میراث فرهنگی و عظمتی که دارد بهترین گزینه برای این امر است.

وی در ادامه به لزوم حضور مردم در فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی که بسیار هم زیاد گفته می‌شود‌، متأسفانه به کلیشه مبدل شده و هیچ کجا به‌صورت واقعی آن را نمی‌بینیم بنابراین باید بتوانیم به‌وسیله رسانه حس تعلق افراد را افزایش داده و سرمایه‌های اجتماعی شهر را افزایش دهیم و در این مسیر نقشه رسانه بسیار مهم است.

شهردار اصفهان با تقدیر از تیم رسانه‌ای قبلی در توصیه‌هایی به افراد جدید گفت: کسانی که مسئولیت‌های جدید را پذیرفته‌اند باید با نگاه تحولی ساختار و محتوا را ارتقا داده و فقط خود را به اصفهان محدود نکرده و گستره کارشان را نه برای جامعه مخاطب چند هزارنفری اصفهان و چندمیلیونی ایران، بلکه برای جمعیت میلیاردی کشورهای دنیا افزایش دهند.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها باید از حالت محلی بیرون بیایند و با تغییرات ساختاری در سطح بین‌المللی فعالیت خود را ادامه دهند.

جمالی‌نژاد تبیین کرد: امروز، اصفهان از تنش‌ها و سیاسی بازی‌ها خسته شده است و رسانه‌ها باید با همدلی و همکاری‌، همدیگر را برای ایجاد شهری سالم از جهات مختلف یاری دهند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری بنه تنها از انتقاد هراس ندارد بلکه از آن نیز استقبال می‌کند. اما رسانه‌ها نباید از مدار اخلاق و انصاف خارج‌ شده و به تخریب و بی اعتمادسازی بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های شهرداری نباید صرفاً در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار بگیرد اظهار کرد: رسانه‌های شهرداری فقط برای شهرداری و شورای شهر نیست بلکه باید نسبت به انعکاس برنامه سایرین نیز اقدام کند. اما مردم باید بدانند که مسئولان شهری با سلول‌ها و بند بند وجودشان برای خدمت آمده‌اند.

شهردار اصفهان در پایان از زحمات مدیران قبلی تقدیر و مسئولین جدید رسانه‌های شهرداری را معرفی کرد.

گفتنی است، در مراسم تکریم و معارفه مدیران رسانه‌ای شهرداری اصفهان، هدی محمدی به‌ جای سعید ساکت به‌ عنوان سردبیر خبرگزاری ایمنا، مجتبی شاهمرای به‌ جای رضوان اصغری به سمت سردبیر روزنامه اصفهان زیبا و مدیر عامل شرکت پیام و همچنین محمدقاسمی به‌ عنوان مدیر اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان منصوب شدند.

همچنین در این نشست، سعید ساکت با حکم جمالی‌نژاد؛ شهردار اصفهان به عنوان مدیر کمپین فرهنگ ترافیک شهرداری اصفهان منصوب شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار