نیاز به 350 میلیارد تومان اعتبار برای آزادی 711 زندانی

برای آزادی ۷۱۱ زندانی در اصفهان ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با حمایت خیران زمینه رهایی آنان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ 18 April 2021

معاون ستاد دیه اصفهان با بیان اینکه پارسال با کمک فولاد مبارکه ۱۰۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد، افزود: این ستاد همواره برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به کمک و پشتیبانی خیران نیاز دارد.
بهنام رحیمی افزود: جشن‌های گلریزان در اصفهان و دیگر شهرستان‌های استان به طور معمول در گذشته جمعی و با دعوت از خیران و مسئولان برگزار شد، اما امسال این آیین به دلیل شیوع ویروس کرونا غیرحضوری برگزار می‌شود.
وی گفت: برای آزادی هر زندانی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است و برخی از این زندانیان بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون ریالی و تعدادی از آن‌ها هم بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدهی دارند.
رحیمی با بیان اینکه بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد استان محکوم مالی و حدود ۸۰ نفر آن‌ها محکوم به پرداخت مهریه هستند، افزود: ۷۱۱ نفر در اصفهان به دلیل جرایم غیر عمد و مالی زندانی هستند که با احتساب آمار کاشان و آران و بیدگل در مجموع ۹۶۰ زندانی در این استان وجود دارد.
معاون ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به وجود ۲۶ زن زندانی غیرعمد در استان گفت: جرم این زندانیان زن سنگین است و یا جرم دیگری هم مرتکب شداند که مشمول ستاد دیه نمی‌شود.
زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی‌مالی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار