ساکنان هفت روستای شهرستان ایوان از توابع استان ایلام در قالب مرحله دوم اجرای طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی صاحب زمین های علوی می شوند.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 24 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،، 600 خانوار از ساکنان محروم هفت روستای بخش زرنه شهرستان ایوان از توابع استان ایلام شامل روستا های چهل زرعی، علمدار،کلان، شورآبه، چهار مله، باسکله و ترن در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار بنیاد مستضعفان صاحب زمین های علوی می شوند.
فرماندار ایوان گفت: صدور سند این اراضی در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت رسیدگی به مشکلات مناطق محروم و خدمات به این اقشار صورت می گیرد.
معروف بسطامی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در برنامه ای نمادین 14 نفر به نیابت از 14 معصوم (ع) و به نمایندگی از این 600 خانوار در حضور رییس سازمان بنیاد مستضعفان و مسوولان ارشد استان ایلام اسناد مالکیت این اراضی را تحویل می گیرند.
وی با بیان اینکه این آیین بعد از ظهر امروز برگزار می شود، افزود: دیگر اسناد در مدت دو ماه صادر و به متقاضیان واگذار می شود ضمن اینکه این افراد از پرداخت هزینه انتقال سند نیز معاف می شوند.
بسطامی یادآور شد: این اراضی مسکونی و واقع در 2 بخش مرکزی و زرنه است که اراضی بخش مرکزی 300 متری و اراضی بخش زرنه نیز 500 متری در حاشیه شهرهای ایوان و زرنه واقع شده است.
اوایل مرداد ماه امسال نیز 800 فقره قرارداد واگذاری اراضی بنیاد علوی از سوی بنیاد مستضعفان در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول به مردم مشمول طرح حمایتی واگذاری اراضی علوی اهدا شد.
براساس گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، تاکنون بیش از پنج هزار سند اراضی و املاک علوی به مردم مشمول طرح در استان های هدف در سطح کشور اهدا شده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری این تعداد به 16 هزار سند می رسد.
آیین واگذاری اسناد علوی روز پنجشنبه دوم شهریور همزمان با عید سعید قربان با حضور رییس بنیاد مستضعفان و هیات همراه، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار ایلام و جمعی از مقامات محلی در شهرستان ایوان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار