سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر با رویکرد استفاده از نمای خشک برای بهینه سازی انرژی در اصفهان قرار است از ششم تا دوازدهم آبان سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 16 October 2021

رضا چینی، عضو هیات مدیره خانه صنعت. معدن و تجارت اصفهان در نشست خبری که به این منظور برگزار شد گفت: مهارت حلقه مفقوده بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی است در همین راستا در سه سال اخیر که با سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان همکاری می‌کنیم با دریافت مجوز توانستیم در سراسر ایران ۲۲ نمایندگی برای آموزش مهارت ایجاد کنیم و سال گذشته متعهد به ۲۰ هزار ساعت آموزش بودیم که ۸۰ درصد آن تحقق یافته است.  

چینی با اشاره به اینکه مصرف انرژی در کشورمان بین دو و نیم تا سه برابر میانگین جهانی است، افزود: یکی از دلایل پرت انرژی از دیوارهای پیرامون ساختمان است که در کشورهای پیشرفته با استفاده از نما یک فاصله هوایی را عایق سازی می‌کنند، از این رو در شرایطی که در کشور با مشکلات کمبود انرژی مواجه هستیم، کاهش مصرف انرژی انتخاب نیست الزام است و استفاده از نمای خشک جهت بهینه سازی مصرف انرژی را ضروری می‌سازد.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: شرکت کنندگان در دوره مهارت نماکاری افراد تحصیل کرده دانشگاهی بودند و اکنون کار اجرایی انجام می‌دهند که از ۳۶ شرکت کننده در این دوره ۶ نفر خانم با مدرک مهندس معماری و از استان‌های مختلف بودند که اکنون روی داربست کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش استفاده از چسب نما به جای ملات آجری به حفظ محیط‌زیست کمک کرده و مواد کمتری نیاز دارد، اضافه کرد: روش آموزشی سوم، آموزش نماچینی آجر به روش خشک در راستای استفاده بهینه انرژی است که در سال جاری در سراسر ایران آموزش می‌دهیم و از سراسر کشور امکان شرکت در این دوره وجود دارد.

چینی با اشاره به اینکه آجرنمای تولید شده دارای استاندارد هفت ایران، کاست روسیه و سی ای اروپا است، گفت: این آجرها در یک پروسه دمایی ۶۰ درجه روسیه و ایران و هم در مناطق خشک و داری رطوبت قابل استفاده است.

آرش اخوان نیز در این نشست گفت: شناسایی نیاز واقعی بازار در گرو تعامل اداره کل فنی و حرفه ای استان، صنایع و صنوف است.

وی با بیان اینکه هر سال به ۱۲۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی در عرصه فنی و حرفه ‌ای به روش "عرضه محور" آموزش داده می شود، خاطرنشان کرد: با این حال، بهترین رویکرد مهارت آموزی در کشور، "سفارش محوری" است.

وی تاکید کرد: بزرگترین ضعف آموزشی کشور عرضه محور بودن آن است و تا وقتی برنامه‌ریزی در این بخش وجود نداشته باشد امور آموزشی نیز کارایی نخواهد داشت و مفید نخواهد بود.

اخوان اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان منشا حرکات نوین در کشور است و طی سال های گذشته با بخش خصوصی، صنایع و صنوف همکاری خوبی داشته که برگزاری مسابقات آجرچینی یکی از آنهاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار