مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان گفت: حدود ۴۰۰ عنوان برنامه مختلف ورزشی، آموزشی و نمایشگاهی به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان در این استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵ 20 October 2021

شادی فضلی مدیرکل امور بانوان و خانواده این استانداری،  در تشریح برنامه‌های هفته سلامت بانوان که امسال با عنوان زنان مدیریت سلامت مهار کرونا نام‌گذاری شده، افزود: اجرای برنامه‌های سلامت‌محور بانوان به‌ویژه در این هفته از اولویت‌های اجرایی دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها دانست و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی گزارش اقدامات خود را به دفتر بانوان ارسال کنند.

وی ادامه داد: امسال همچون سال گذشته موضوع اصلی سلامت جامعه، مدیریت این بحران و اولویت اصلی گذر سلامت از آن است و به همین دلیل شعار هفته سلامت به‌عنوان زنان مدیریت سلامت مهار کرونا تعیین‌شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به نقش بسیار مؤثر زنان در مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: زنان از یک‌سو در جایگاه مدیران و کادر پزشکی به صیانت از جان مردم پرداختند و از سوی دیگر مدیریت سلامت جسم و روان اعضای خانواده در این دوران را بر عهده داشتند.

وی افزود: سلامت زنان و مصونیت آن‌ها از ابتلا به بیماری کرونا و عوارض ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر عوارض مستقیم کرونا نکته حائز اهمیت دیگر عوارض و اثرات ثانویه این بیماری برزنان است.

فضلی خاطرنشان کرد: آموزش تحصیلی فرزندان، مراقبت از بیماران، انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ابتلا به کرونا زنان را در معرض عوارض مختلف جسمی و روانی قرار داده است که شایسته است دانشگاه علوم پزشکی ضمن انجام پژوهشی در این زمینه موضوع حفظ و ارتقای سلامت زنان در این دوران و تقلیل عوارض ثانویه آن را بررسی کند.

وی با اشاره به هم‌زمانی هفته سلامت و هفته تربیت‌بدنی گفت: ترویج فرهنگ ورزش و ارائه خدمات لازم در راستای ارتقای فرهنگ ورزش و سلامت بانوان نیز به‌ویژه به‌عنوان یکی از عوامل افزایش ایمنی بدن و مصونیت در برابر کرونا از اهمیت ویژه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار