در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجوی در نجف‌آباد، ویدیوئی از تخریب دیوارهای اطراف محل اجرای پروژه به‌منظور آزادسازی زمین‌های در اختیار دانشگاه آزاد توسط نماینده مردم نجف‌آباد منتشر شد ویدئویی که حواشی زیادی را در پی داشت.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 29 October 2021

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مورد ماجرای تخریب دیوارهای اطراف پروژه توضیح داد: بعد از طی مراحل تهیه نقشه و اخذ بودجه و تجهیز کارگاه توسط پیمانکار برای اجرای پروژه و کلنگ‌زنی مکاتبات متعدد و حتی تماس شخصی من با رئیس دانشگاه آزاد انجام شد که گفتند یک هفته به ما فرصت بدهید ولی بعد از گذشت یک ماه خبری نشد.

ابوترابی عنوان کرد: درحالی‌که پروژه معطل بود و هوای سرد هم نزدیک است نیاز بود قسمتی از زمین‌های دانشگاه آزاد که توسط مردم به دانشگاه آزاد داده‌شده و در حقیقت لطف نجف‌آباد به دانشگاه آزاد بوده است آزاد شود، البته رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد نهایت همراهی را داشت اما چون حل این مسئله به تهران گره‌زده شده بود عملا اقدامی انجام نشد.

وی تصریح کرد: مجددا تأکید می‌کنم کل ۱۳۰۰ هکتار زمین‌های دانشگاه نجف‌آباد که بزرگترین دانشگاه آزاد کشور و استان است تماما مربوط به خود نجف‌آبادی‌ها بوده و مردم نجف‌آباد ازجمله شهید میردامادی همراهی کردند و این زمین‌ها در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفت. با توجه به توضیحات مطرح‌شده، هم مسئولان دانشگاه آزاد نجف‌آباد و هم نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی و محلی بر اجرای این پروژه مهم تأکیددارند و می‌طلبد با پیگیری بیشتر و رفع موانع اداری در دانشگاه آزادسازی کامل زمین برای تسریع در اجرای این پروژه مهم و اساسی انجام شود.

این در حالی است که روابط عمومی دانشگاه آزاد نجف‌آباد در واکنش به این موضوع با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح در این میدان که از نقاط حادثه‌خیز و ناایمن راه‌های استان بوده همواره یکی از مطالبات جدی دانشگاه از مسئولین شهرستان و استان بوده و دائما پیگیری می‌شده است.

از سوی دیگر تقاضای رسمی آزادسازی حدود ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی حاشیه جنوبی دانشگاه به انضمام نقشه‌های اجرایی این طرح به دانشگاه اعلام و دانشگاه نیز بلافاصله موضوع را جهت انجام مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم از مراجع بالادستی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، در دستور کار قرارداد که مراحل اداری آن با پیگیری‌های مداوم و مستمر در حال نهایی شدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار