کد خبر: ۱۰۰۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 31 October 2021
مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: مجموعه نفیسی از نسخ خطی، چاپ سنگی و سربی شامل ۶ جلد کتاب با موضوع طب و طبابت مربوط به سال‌های ۱۲۹۷ تا ۱۳۶۲ هجری قمری به مرکز اسناد همدان اهداء شد.
 
اهداء مجموعه کتاب‌های تاریخی با موضوع طب و طبابت به مرکز اسناد همدان

به گزارش تابناک همدان، میثاق گودرزی مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اعلام این خبر افزود: این مجموعه که قدیمی‌ترین آن مربوط به ۱۴۶ سال پیش است، شامل مطالبی در حوزه طب سنتی، پزشکی عمومی، چشم پزشکی و مشخصات و جزئیات تولید برخی دارو‌ها است.
 
اهداء مجموعه کتاب‌های تاریخی با موضوع طب و طبابت به مرکز اسناد همدان
وی افزود: این کتاب‌ها که از سوی آقای علیرضا امینی از اسناد یاران فعال این مرکز و از فرهیختگان استان همدان به این مدیریت اهداء شده است که جای تقدیر فراوان دارد.

به گفته میثاق گودرزی اسناد و مدارک قابل توجهی شامل کتاب، عکس و اسناد از دوره‌های مختلف تاریخی با موضوع طب و طبابت در منطقه غرب کشور به خصوص استان همدان در آرشیو ملی نگهداری می‌شود که منبع بسیار خوبی برای محققان و تاریخ پژوهان است.
 
وی اضافه کرد: اسنادی از شیوع بیماری‌های واگیردار در منطقه غرب کشور و اقدامات پیشگیری و درمان از سوی کادر درمان طی یکصد سال گذشته جمع آوری شده که همزمان با هفته سلامت بخشی از آن به صورت دیجیتال به نمایش گذاشته شد
.
وی از آمادگی این مدیریت برای هرگونه همکاری تحقیقی و پژوهشی برای ثبت تاریخ طب و طبابت در استان‌های غرب کشور و همدان در رشته‌های مختلف پزشکی خبر داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار