تابناک-مدیر حوزه علمیه هرمزگان شهادت شهدای محراب را بالاترین نوع شهادت دانست.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 01 November 2021

حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان صبح امروز در گفتگویی به مناسبت شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب با خبرنگار تابناک از بندرعباس اظهارداشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: فَوقُ كُلِّ ذِی‌بِرّ‍ٍ بِرٌّ حتّی یُقتلَ الرّجُلُ شهیداً فی سبیلِ الله به این‌معنا بالای هر خیری خیر دیگری وجود دارد اما در پیشگاه خداوند سبحان بالاتر از شهادت هیچ خیری وجود ندارد لذا شهدا از مقام بسیار والایی نزد باری تعالی برخوردار هستند و مورد غبطه همگان می باشند.

 


وی افزود: شهدای محراب قطعا در پیشگاه خداوند متعال از ارج و قرب بالایی برخوردار هستند و می توان گفت این شهدا در روز قیامت می توانند جزو دسته ای باشند که مورد غبطه دیگر شهدا هستند چرا که اول شهید محراب وجود مبارک و نازنین امیرالمؤمنین علی علیه السلام است و شهدای محراب نیز قطعا به واسطه شباهت در شهادت با مولای متقیان مورد غبطه خواهند بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی بیان کرد: ما همیشه باید به فکر آخر کار خود باشیم و همیشه این دعای اللهم اجعل عاقبت امورنا خیرا را در دعاهایمان تکرار کنیم اما به واقع چه عاقبت به خیری ای بالاتر از اینکه در راه اقامه نماز و استحکام ستون دین خدا به بالاترین خیر یعنی شهادت دست پیدا کنیم و این امر شامل حال شهدای محراب شده است و آن ها به بهترین‌نوع شهادت دست پیدا کرده اند.

 

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح‌کرد: طبق حدیثی از وجود نازنین و مبارک امام صادق علیه السلام افضل اعمال (سه چیز است): نماز اول وقت، نیکی و محبت به والدین و جهاد در راه خدا و شهدای محراب هر ۳ شاخصه را در خود داشتند و توانستند به این درجات عالیه دست پیدا کنند.

 

وی با اشاره به شخصیت شهید آیت الله قاضی طباطبایی خاطرنشان کرد: اولین شهید محراب انقلاب اسلامی آیت الله قاضی طباطبایی مجاهدی خستگی ناپذیر بود که تمام عمر خود را در کنار علم آموزی صرف مجاهدت و مبارزه با طاغوت کرد و بعد از انقلاب هم روشنگری ها و مجاهدت های وی در سنگر امامت جمعه ادامه پیدا کرد و جریان نفاق از آنجایی که نمی توانست همچین شخصیت بزرگی را تحمل کند دست به ترور او زد.


حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی تاکید کرد: شخصیت شهید آیت الله قاضی الگوی خوبی برای طلاب انقلابی است و آنها باید سیره علمای مجاهد را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار