معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از توزیع ماهانه بیش از هفت هزار تن آرد در این استان خبر داد و گفت: سالانه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه آرد به این استان اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 02 November 2021

غلامرضا قائدامینی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر هر کیسه آرد یارانه‌ای در استان ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت‌گذاری می‌شود، این در حالی است که قیمت آن در بازار آزاد بسیار بیشتر از این است و همین موضوع احتمال عرضه خارج از شبکه آرد را ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در طول سالجاری مواردی از تخلف عرضه خارج از شبکه آرد شناسایی و کشف شده است و این موضوع نظارت‌های سنگینی را بر بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان تحمیل کرده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تعداد نانوایی فعال در استان را یک هزار واحد اعلام کرد و گفت: بازرسان این سازمان نه تنها باید برکیفیت پخت نان نظارت داشته باشند بلکه باید بر نحوه آرد مصرفی نیز نظارت داشته باشند که با توجه به کمبود نیرو و تجهیزات، سنگین و طاقت‌فرساست.

قائدامینی خاطرنشان کرد: به تازگی یک محموله آرد قاچاق به ارزش یکصد میلیون ریال در شهرستان شهرکرد شناسایی و کشف شد و پرونده فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارائه شد.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده عرضه آرد خارج شبکه می‌توانند موارد تخلف را با تلفن ۱۲۴ گزارش دهند

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد. سرانه مصرف آرد در استان به ازای هر فرد هشت کیلوگرم در ماه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار