صادرکننده نمونه سه سال کاشی کشور از خسارت میلیاردی واحد صنعتی خود به دنبال قطع بي‌دليل برق توسط اداره توزیع برق شهرستان مهریز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 26 September 2015

به گزارش تابناک یزد،"ابوالفضل رمضانی زاده" مدیر عامل کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز در این باره تصریح کرد: قبل از گران شدن قيمت برق، قبض اين واحد هر دو ماه یکبار صادر می‌شد ولی به دنبال افزايش تعرفه‌ها، این زمان به 15 روز یکبار کاهش یافت و البته همیشه نيز 15 روز برای پرداخت آن مهلت اختصاص مي‌يافت.

وی ادامه داد: چند روز پیش و در حالی که هنوز هم این مهلت 15 روزه به پایان نرسیده بود، اداره توزیع برق شهرستان مهریز در اقدامی سئوال برانگیز و به بهانه بدهی 500 میلیون تومانی واحد به اداره برق، در مورد قطه برق واحد اخطار داد.

این کارآفرین نمونه استان با بیان این که مبلغ قبض برق واحد همانند دوره‌های قبل تنها حدود 130 میلیون تومان بوده است، افزود: با اطلاع از اخطار اعلام شده از سوي اداره برق، موضوع اشتباه محاسباتی در مورد قبض برق واحد را همان وقت به مسئول برق شهرستان انعکاس دادم و حتي حجت الاسلام "دخيل عباس زارع‌زاده" نماینده مردم مهریز در مجلس نيز در تماس تلفني خواستار رسيدگي به اين موضوع و همراهي اداره برق با واحد را كردند.

وي اعلام كرد: همان روز در حالی که در پایان وقت اداری بودیم و مسئول اداره برق نيز حتي مهلت يك روزه براي بررسي اين اختلاف قبض را نمي‌داد، خواستار مهلت 10 دقیقه‌ای برای حضور مسئول مالي واحد در این اداره و رفع مشكل شدیم ولی اداره برق شهرستان در اقدامي غير فني و سئوال برانگيز و البته خسارات‌زا، پس از دقایقی از اعزام مسئول مالی واحد اقدام به قطع و بلافاصله وصل برق واحد کرد.

رمضانی‌زاده با اشاره به این که در ابتدا این مشکل نادر را مربوط به خود واحد متصور شدیم، گفت: به دنبال اطلاع از این که قطع برق از سوی اداره برق شهرستان بوده است، علت این اتفاق که منجر به خسارت میلیاردی به خط تولید شده بود را از مسئول برق مهریز جویا شدیم و متاسفانه ایشان این قطعی را از سوي اداره برق و با هدف بیان جدیت‌شان در مورد قطع برق واحد عنوان کردند.

مسئول این واحد تولیدی که اشتغالزایی 610 نفر را در مهریز فراهم آورده است، اظهار کرد: شوک وارد شده به تجهیزات الكترونيكي پيشرفته و خط تولید واحد، تاکنون بالغ بر 700 میلیون تومان ارزیابی شده است ولی به نظر می‌رسد خسارت در آينده بیش از این رقم، خود را نشان مي‌دهد.

وی با گلایه از رفتار نسنجیده و برخورد نامناسب مسئول برق مهریز در مورد این اقدام، از اظهار همدردی "محمدرضا صحتي" مدیر عامل توزیع برق استان یزد در خصوص این اتفاق قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه با حضور به موقع تکنسین‌های خارجی، تجهیزات معيوب و خط تولید کارخانه تعمیر و مجدداً آعاز بکار کرده است ولی در دنیا مرسوم است که وقتی بحرانی به ویژه در رابطه با صنعتی که در توسعه اقتصادی کشور سهیم است، روی می‌دهد همه دست به دست هم می‌دهند تا مشکل مرتفع شود اما متاسفانه در این مورد حتی به ما فرصت 10 دقیقه‌ای برای تسویه قبض برق در مهلت مقرر و رفع این مشکل توسط خودمان را هم ندادند.

رمضانی زاده خاطرنشان کرد: این واحد سالانه 12 میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک تولید می‌کند و به مدت سه سال متوالی مفتخر به كسب عنوان صارکننده نمونه کاشی کشور با اختلاف بسیار زیاد از واحدهای دیگر صادرکننده کاشی بوده است.

مدیر عامل کاشی پرسپولیس مهریز در پایان نیز با اشاره به پیگیری‌های حقوقی این واحد در مورد اتفاق مذكور، این سئوال را نیز مطرح کرد که چرا با افزایش تعرفه برق در شرایط تحریم، بايد فشار بر واحدهای صنعتی که با مشکلات عدیده ای در این شرایط همراه هستند، نيز مضاعف شود؟

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار