معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: گروه‌های آموزشی مراقبین سلامت مدارس برای نخستین بار با هدف مشارکت افزایی و ارتقای شاخص‌های سلامت در استان تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 07 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» فرشید علیزاده درنشست سرگروه‌های آموزشی مراقبین سلامت مدارس استان البرز با اشاره به اینکه گروه‌های آموزشی مراقبین سلامت برای نخستین بار در کشور و استان‌ها تشکیل شده است، گفت: مراقبان سلامت مدارس البرز تاکنون با تولید محتوا‌های آموزشی به خصوص در بخش بیماری کووید ۱۹ و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی به جامعه هدف و همچنین واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان همکاری خوبی داشته اند.
علیزاده یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا این فرصت برای حوزه سلامت و تندرستی بوجود آمده تا با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف در سطح مدارس در راستای ارتقای سطح سواد سلامت دانش آموزان و افزایش کیفیت بهداشت مدارس، اهمیت و حساسیت این حوزه را بیش از گذشته برای همگان مشخص کنند.
وی افزود: سرگروه‌های آموزشی می‌بایست با برنامه ریزی مدون، نیاز‌ها و اولویت‌های این حوزه را شناسایی کرده و با همکاری اداره سلامت و تندرستی با اجرای برنامه‌های متنوع و تأثیر گذار گام‌های مؤثری در راستای توانمندسازی مراقبین سلامت بردارند.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش البرزهم دراین نشست به تبیین و توضیح دستورالعمل تشکیل گروه‌های آموزشی با اهداف و شرح وظایف آن پرداخت و گفت: آموزش وپرورش بستری مناسب برای اجرای طرح‌های بهداشتی و سلامت است.

مدارس استان البرز ۲۷۰ مراقب سلامت دارد.
رضا طارمی گفت: مروجان و مراقبین سلامت در مدارس البرز برای آگاهی بخشی مسائل آموزشی و بهداشتی در راستای افزایش ضریب سلامتی اعضای خانواده آموزش و پرورش، مسئولیت مهمی بر دوش دارند.
اعضای سرگروه‌های آموزشی مراقبین سلامت نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه بهداشت و سلامت مدارس استان پرداختند وآمادگی خود برای اجرایی کردن اهداف وظایف گروه‌های آموزشی با مشارکت سایر مراقبین سلامت در مناطق و نواحی هشتگانه آموزش و پرورش البرز تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار