شهردار تهران گفت: دولت بعد از ۱۲ سال که تعهدات خود را در بخش حمل و نقل عمومی انجام نمی‌داد، بر عهده گرفته است و به کمک شهرداری برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی می آید.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 08 November 2021

به گزارش «تابناک تهران»، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید تهران افزود: موضوع حمل و نقل عمومی در تهران برای ایجاد آسایش, زیست محیط و کاهش ترافیک اهمیت حیاتی دارد و می تواند ما را در شرایط بهتری قرار دهد.

وی یادآورشد: مساله حمل و نقل عمومی در تهران با فرسودگی و کافی نبودن مواجه است و قبول زحمت در شهرداری و بخش خصوصی باید مورد توجه باشد و لذا آغاز کار این ۱۱۰ دستگاه اتوبوس اقدامی جدی و اساسی برای حل مساله حمل و نقل عمومی است، به ویژه آنکه بدانیم تا پایان ماه جاری ۱۷۵ دستگاه اتوبوس دیگر نیز وارد مدار می شود.

شهردار تهران گفت: خبر خوب اینکه دولت مسیر تعهدات خود را پس از ۱۲ سال انجام نمی داد طی توافق وزیر کشور بناست از سه هزار و ۶۰۰ دستگاهی که با تهاتر نفت در حال وارد سازی است سهم یک هزار و ۲۰۰ دستگاه را تامین کند.

وی به افزایش تعداد اتوبوس های در دست تعمیر از یک هزار دستگاه به ۲ هزار مورد اشاره و خاطرنشان کرد: تصمیم دوم دولت این بود که سهم یک هزار دستگاه تعمیرات اتوبوس رانی را بر عهده بگیرد.

زاکانی ادامه داد: در مجموع با تعمیر، خرید و تامین اتوبوس ها می توان بیش از پنج هزار دستگاه اتوبوس را در خدمت گرفت و به زمان اوج خدمترسانی ناوگان اتوبوسرانی برگشت.

شهردار تهران گفت: حرکت بعدی ما تغییر مسیر از دیزلی به سمت خودروهای برقی است که قسمتی از آن را بخش خصوصی تامین می کند و از طرف دیگر با برخی دستگاه ها وارد مذاکره شده ایم که به این طریق به سمت برقی شدن اتوبوس ها برویم.

وی اعلام کرد: با برقی شدن اتوبوس ها بخشی از مساله آلودگی هوا برطرف می شود و به این طریق ما به سمت طلیعه خدمترسانی مطلوب حمل و تقل شهری می رویم.

زاکانی اضافه کرد: در تلاشیم تا امکان میدان دادن به بهش خصوصی برای بخش خصوصی را فراهم کنیم و هم شرایط بهتری را برای فعالیت آنان داشته باشیم.

شهردار تهران بیان کرد: ما باید برویم به سمت و سویی که خود را در مسیری قرار دهیم که رضایت مردم را جلب کنیم و بهره مندی مردم را از حمل و تقل عمونی افزایش دهیم.

وی افزود: بهبود خدمات رسانی را از اتوبوسرانی آغاز کردیم و تلاشمان این است که خدمت رسانی را به این طریق استمرار ببخشیم.

چمران: دولت جدید نهضت خود در تکمیل خدمات حمل و نقل عمومی را ادامه دهد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز، طی سخنانی در این مراسم گفت: نهضت بهبود خدمات حمل و نقل عمومی که توسط دولت آغاز شده است، باید ادامه داشته باشد. خرید اتوبوس ها با 110 عدد شروع شده و امیدواریم با همین روند ادامه یابد.

وی یادآورشد: موقع تحویل شورای چهارم 6 هزار اتوبوس در تهران داشتیم و اکنون به 2 هزار دستگاه کاهش یافته است.

چمران اظهارداشت: تلاش بسیاری باید انجام دهیم تا به همان 6 هزار دستگاه برسیم و این راه دشواری با شرایط اقتصادی کنونی محسوب می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سهم 30 درصدی دولت، نه برای مترو و نه برای اتوبوس گرفته نشده است و امیدواریم در دولت سیزدهم بودجه به گونه ای تنظیم شود که این مساله پیش بینی و تامین شود.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز، طی سخنانی گفت: شهردار از همان روزهای اول از ما ارایه برنامه 6 ماهه به منظور بهبود وضع موجود را خواست.

وی افزود: یکی از اقدامات تحولی و ضربتی بهبود خدمات در بخش اتوبوسرانی بود که با توجه به اهمیت آن, برنامه ای تنظیم شد که یکی از موارد آن توسعه ناوگان محسوب می شد که بتوانیم تا پایان سال حداقل 200 دستگاه را خریداری و به کار بگیریم.

شفیعی با بیان اینکه 700 دستگاه به دلیل منقضی شدن تاریخ اعتبار مخازن سی ان جی متوقف بود ادامه داد: تعهد کردیم که 2 هزار دستگاه را به حداقل سه هزار مورد برسانیم و امیدواریم با فعال شدن مراکز و تعمیر اتوبوس ها آن را محقق کنیم.

وی اظهارداشت: اتوبوس های جدید در بالاترین سطح کیفیت کاهش آلودگی هستند و امکان تردد کم توانان مانند جانبازان و معلولین با ویلچر را تسهیل می کند.

شفیعی با بیان اینکه در گذشته در زمان بسته شدن درب ها امکان وقوع حادثه برای مسافر وجود داشت، از رفع این خطر در اتوبوس های جدید خبر داد و گفت: تا زمانی که درب این اتوبوس ها به طور کامل بسته نشود امکان حرکت آن وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار