مسئول روابط عمومی کانون وکلای دادگستری بوشهر عنوان کرد
مسئول روابط عمومی کانون وکلای دادگستری بوشهرگفت: عکاسی از اماکن عمومی از قبیل پارک‌ها، پیاده‌روها، ساختمان‌ها، مراکز صنعتی و اموال عمومی و خصوصی که در منظر دید عموم قرارگرفته‌اند، مجاز است.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 26 September 2015
تابناک بوشهر: مسئول روابط عمومی کانون وکلای دادگستری بوشهرگفت: عکاسی از اماکن عمومی از قبیل پارک‌ها، پیاده‌روها، ساختمان‌ها، مراکز صنعتی و اموال عمومی و خصوصی که در منظر دید عموم قرارگرفته‌اند، مجاز است.

رسول سعادت‌نیا صبح امروز در کارگاه آموزشی حقوق عکاسان تحت بایدها و نبایدها گفت: بر اساس اصل 22 قانون اساسی افراد در انتخاب شغل آزاد هستند و تعرض به شغل اشخاص ممنوع است و عکاس به‌عنوان یک شهروند حق انتخاب شغل خود را دارد.

مسئول روابط عمومی کانون وکلای دادگستری بوشهر افزود: آنچه در منظر دید عموم قرار می‌گیرد، عکاسی بدون اخذ مجوز آزاد است و تا زمانی که منع قانونی نباشد، نمی‌توان قائل به ممنوعیت بود.

وی ادامه داد: بر این اساس عکاسی از اماکن عمومی از قبیل پارک‌ها، پیاده‌روها، ساختمان‌ها، مراکز صنعتی، عمومی و خصوصی که در منظر دید عموم قرارگرفته‌، مجاز است مگر آنکه به‌موجب قانون محدود شده باشد و یا اینکه اشخاص خصوصی به هر طریق ممکن نارضایتی خود را به شما اعلام کنند.

این وکیل و عکاس بوشهری اضافه کرد: در عکاسی رعایت حقوق شهروندی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و اخلاق قانون حکم می‌کند از شهروندی که رضایت حضور در کادر عکس ندارد، عکس گرفته نشود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار