در سال جاری
سخنگوی صنعت برق استان اظهار داشت : امسال هیچ برنامه ای برای استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های استان با وجود کمبود گاز وجود ندارد و مشعل های مازوت سوز نیروگاه‌ های استان، مانند سه سال گذشته زیر نظر دادستانی اصفهان پلمب هستند.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 09 November 2021

محمدرضا نوحی افزود: کاهش ۲۰ تا ۳۰ درجه ای دمای استان اصفهان در بیشتر روزهای شش ماه دوم سال، مصرف گاز استان را افزایش می دهد که با توجه به اولویت تامین گاز مصارف خانگی هرسال محدودیت هایی برای توزیع گاز در صنایع و نیروگاه های اصفهان بوجود می آید.

وی با بیان اینکه محدودیت تامین گاز نیروگاه های استان،  کمبود تولید برق را بدنبال خواهد داشت، افزود: با توجه به اولویت های زیست محیطی استان، حتی اگر مجبور به اعمال خاموشی برق شویم اجازه استفاده از نفت کوره در نیروگاه ها را صادر نمی کنیم.

به گفته وی، در سال‌های گذشته نیز استانداری، دادستانی و اداره کل محیط زیست چنین مجوزی صادر نکردند.

نوحی ادامه داد: سال گذشته با ورود موج سرما به کشور، سهمیه گاز نیروگاه‌ های شهید منتظری و  اصفهان به نصف کاهش پیدا کرد اما در آن شرایط نیز از سوخت مازوت و یا گازوییل استفاده نشد.

وی اولویت شرکت برق منطقه ای اصفهان را تامین برق خانگی با رعایت مسایل زیست محیطی بیان کرد و افزود:  در صورتی که در ماه های پیش رو، کمبود گاز موجب محدودیت تولید برق نیروگاه‌ها شود، با اعمال خاموشی هماهنگ شده با صنایع، از قطع برق منازل پرهیز می شود و کمبود گاز با مصرف مازوت جبران نخواهد شد.  

سخنگوی صنعت برق استان اضافه کرد: سه نیروگاه جنوب اصفهان واقع در شهر مجلسی، زواره و کاشان  قادر به استفاده از نفت کوره نیستند.

وی تصریح کرد: تنها ۲ نیروگاه شهید محمد منتظری و اصفهان قابلیت استفاده از سوخت مازوت را دارند، با این وجود بدلیل همجواری این ۲ نیروگاه با کلانشهر اصفهان و تاثیر آلایندگی ناشی از مصرف این نوع سوخت بر کیفیت هوای شهر، شرکت برق منطقه اجازه استفاده از سوخت مایع را به این آنها نداده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار