مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد و توجه به قشر دانش‌آموز گفت: فعالیت‌های پیشگیرانه باید در سطح مدارس نهادینه شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 14 November 2021
به گزارش تابناک مازندران، علیرضا سعدی پور امروز در آیین استانی هفته مبارزه با مواد مخدر در دبیرستان شاهد الغدیر فریدونکنار با تبریک میلاد امام حسن عسکری علیه السلام، اظهار داشت: اجرای دانش‌آموزان در برنامه‌های تخصصی این چنینی مایه مباهات و افتخار است.
 
وی افزود: سند تحول بنیادین هم بر این نکته تاکید دارد که استعدادهای بالقوه تبدیل به بالفعل شود و دانش آموزانی مطالبه گر، پرسشگر و آشنا با مهارت‌های زندگی تربیت شوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این نکته که برای دیدن توسعه کشور باید در نحوه آموزش مدارس آن کشور مطالعه و کنکاش کرد، افزود: رویکرد ما در آموزش و پرورش تغییر کرده است.ما از حافظه محوری به سمت مهارت محوری در حال حرکت هستیم و آموزش‌های پیشگیرانه مهارت هایی که در خصوص پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر به عنوان طرح یاریگران زندگی در حال انجام است در مدارس اتفاق می‌افتد.
 
سعدی‌پور ترویج فرهنگ پیشگیری را از اولویت‌های فعالیتهای پرورشی و مشاوره در مدارس استان عنوان و تاکید کرد: مدرسه باید محور فعالیت‌های پیشگیرانه باشد و از مدرسه این مهارت‌ها به خانواده و جامعه تعمیم پیدا کند.در واقع دانش‌آموزان باید طلایه‌دار این قبیل مسائل باشند.
 
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته ۱۲۰۷ مدرسه مجری طرح یاریگران زندگی در سطح استان بودند خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۵۰۰ مدرسه مجری طرح یاریگران زندگی خواهند بود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: سوء مصرف مواد مخدر خانواده‌های بسیار زیادی را به ورطه نابودی و از هم پاشیدگی کانون خانواده کشانده است و طرح یاریگران زندگی به دنبال آن است تا دانش آموزان در مدارس با یادگیری برخی از مهارت‌ها به تلاش‌های پیشگیرانه در این زمینه دست یازند و به این ترتیب این فعالیت‌های پیشگیرانه در مدارس نهادینه شود.
 
سعدی‌پور از ایجاد کانال مجازی یاریگران زندگی با حضور اعضایی از دانش‌آموزان ۳۳ شهرستان و منطقه استان مازندران در بستر شاد خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته با اجرای جشنواره مجازی یاریگران زندگی که ۳۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان در آن شرکت کردند توانستیم برخی از اهداف خود را عملیاتی کرده و در نهایت ۲۰۰ نفر از این دانش‌آموزان را به عنوان منتخب استانی اعلام کنیم.

 

وی برگزاری کلاسهای آموزشی و توانمندسازی مربیان توسط اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل، اجرای طرح نماد در ۱۵۱ مدرسه شهرستان های ساری و نکا و اجرای خط ملی ۱۵۷۰ برای دسترسی دانش آموزان نیازمند به خدمات مشاوره ای را از جمله فعالیت‌های اجرایی اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش مازندران عنوان کرده و یادآور شد: فعال کردن سامانه ارجاع طرحی بسیار خوب بود که طی آن ۲۳۷۵ دانش‌آموز در معرض خطر به مراکز مورد نظر ارجاع و معرفی شدند. در این رابطه ۱۴ دستگاه و نهاد دولتی با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ابراز امیدواری کرد: با اجرای این گونه طرح‌ها می‌توانیم مهارتهای لازم به ویژه مهارت نه گفتن را به دانش آموزان بیاموزیم و به ترویج فرهنگ پیشگیری در جامعه کمک کرده و همچون طرح همیار پلیس بتوانیم آن را در سطح خانواده‌ها و جامعه نهادینه کنیم.

 

به گزارش تابناک، ۲۲ لغایت ۲۸ آبان هر سال، هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و در آیین استانی این هفته، زنگ مبارزه با اعتیاد نیز توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران در این دبیرستان به صدا درآمد.

 

انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار