مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان ظرفیت ۱۲ درصدی آب در مخزن سد زاینده رود، گفت: ذخیره مخزن این سد امروز به ۱۷۱ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 16 November 2021

محمد شفائی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره آخرین وضعیت سد زاینده رود گفت: ذخیره مخزن سد زاینده‌رود امروز به ۱۷۱ میلیون مترمکعب رسید و ورودی به آن هم اکنون ۶ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به جمع کل بارش‌های سامانه اخیر در کوهرنگ، افزود: بارش در منطقه کوهرنگ متاسفانه کمتر از میزان مورد انتظار بوده به گونه‌ای که بارندگی‌ها در مجموع ۲۶ میلیمتر بوده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطر نشان کرد: بارش در مدت زمان مشابه نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما نسبت به میانگین درازمدت کاهش داشته است.

شفائی اضافه نمود: میزان بارش در مدت مشابه سال قبل ۱۴ میلیمتر و میانگین بلند مدت ۱۱۷ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به ایستگاه چلگرد به عنوان ایستگاه شاخص زاینده رود و تأثیر بارندگی‌های اخیر یادآور شد: بارندگی‌ها نتوانسته است در حد انتظار ورودی‌ها را افزایش بدهد، اما برای اینکه بتوانیم حجم سد زاینده رود را تثبیت و تا حد امکان از بارندگی‌ها، این نعمت الهی استفاده کنیم، خروجی از سد زاینده رود کاهش داده شده تا از آورد بین حوضه‌ای حداکثر استفاده شود.

شفائی افزود: خروجی سد زاینده رود اکنون به کمترین میزان در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.

سد زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار