بودجه فرهنگی کشور از نیم به سه و نیم درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 18 November 2021

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در همایش فرهنگ عمومی استان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مرور خاطرات تشییع شهدای عملیات محرم در اصفهان گفت: مسئولان فرهنگی باید بین مردم باشند تا درک درستی از وضعیت جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی افزود: مبادا شورای فرهنگ عمومی وقت خود را فقط برای مصوبه گذراندن صرف کند.

وی تاکید کرد: امروز باید یک قرارگاه سیاست گذاری فرهنگی تشکیل شود تا تصمیمات منطبق با نبض فرهنگی کشور باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان هم در این همایش گفت: انتظار داریم که مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به کمیسیون فرهنگی مجلس برود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی افزود: حضور مسئولان در بین مردم بسیار موثر و کاربردی است و اینکه رئیس جمهور وقت استراحت خود را در استان‌ها صرف میکند بسیار ارزشمند است.

معاون امور حقوقی و استان‌های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: سیاست گذاری‌های کاربردی فرهنگی باید در استان‌ها صورت پذیرد و ابتکار امور در دست استان‌ها باشد.

سید محمد هاشم افزود: حضور چهره‌های موثر کمیسیون فرهنگی در فرآیند‌های ریل گذاری فرهنگی باعث تاثیرگذاری بیشتر این کمیسیون شده است.

استاندار اصفهان نیز در این همایش با اشاره به لزوم جاری شدن مصوبات فرهنگی در متن جامعه گفت: باید در سیاست گذاری‌های فرهنگی دنبال همگرایی بود تا نتیجه بهتری به دست بیاید.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه سالن اجلاس سران در اصفهان تکمیل شده افزود: شایسته است که شرایطی فراهم شود تا دبیرخانه غیر متعد‌ها به اصفهان بیاید.

امیرحسین بانکی پور فرد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان افزود: تفکر لیبرال و فن‌سالار به‌ویژه در عرصه فرهنگ با نگاه رهبر معظم انقلاب فاصله زیادی داشت اما همگرایی و همفکری  امروز فرصت ویژه‌ای را برای تحول در کشور ایجاد کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سه نفر از نمایندگان مردم اصفهان در این کمیسیون، اظهار داشت: چگالی و ظرفیت اصفهانی‌ها در کمیسیون فرهنگی مجلس زیاد است و این مساله زیبنده این استان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

وی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اصفهان اضافه کرد: شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی این استان و آشنایی اعضای این کمیسیون با مسائل و مشکلات اساسی اصفهان در حوزه فرهنگ از مهم‌ترین اهداف این سفر است.

به گفته وی، برنامه‌های موازی و سنگینی برای این سفر در نظر گرفته‌شده است.

بانکی پور بابیان اینکه تاکنون سه مورد از این سفرها توسط اعضای کمیسیون فرهنگی به استان‌های مختلف کشور برگزارشده ابراز امیدواری کرد که تصمیمات کلان لازم در این سفر برای اصفهان گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان از ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری برخوردار است و از طرفی این استان با محرومیت‌ها و فشارهایی هم مواجه است که اعضای کمیسیون فرهنگی به‌خوبی با این ظرفیت‌ها آشنایی دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که این استان با تعارض شدید فرهنگی مواجه است؛ ازیک‌طرف دارای ظرفیت‌های بسیار بالای فرهنگی است و از طرف دیگر محرومیت توأم با مظلومیت دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار