نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان با اشاره به اینکه ما همراه با کشاورزان هستیم،گفت: معتقدم در شرایط فعلی باید خسارت کشاورزان به‌صورت بلاعوض جبران شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹ 19 November 2021

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان خطاب به کشاورزان اظهار داشت: کشاورزان بالاترین مقام را نزد خدا دارند و همه مردم اصفهان از اینکه آب نباشد یا کم باشد نگرانند زیرا با نبود آب،نمیتوان کشاورزی کرد.

وی افزود: این در حالی است که کشاورزان ما راه درآمدی دیگری ندارند و برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی نشده است.

امام‌جمعه اصفهان تصریح کرد: کمک بلاعوض،پرداخت خسارت،تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بدون در نظر گرفتن سهم دولت و اولویت استخدام فرزندان کشاورزان ازجمله راهکارهایی است که می‌توان اجرایی کرد.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان گفت:من همراه کشاورزان هستم، آنها راهپیمایی کردند که دولتمردان مشکلشان را متوجه شوند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم برخی حرف‌ها از کشاورزان نیست و نباید حرف‌های بی‌پایه‌ای که صحت ندارد به نام کشاورزان تمام شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: ما زبان شما هستیم اما وعده‌هایی که راجع به آب اصفهان داده می‌شود همچون انتقال آب از بهشت‌آباد  ۱۰ سال و انتقال آب از خلیج‌فارس۲۰ طول می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید جلوی حق‌خواهی و سهم خواهی اضافه آب را بگیرد، گفت: این انتقال‌های صورت گرفته را اشتباه می‌دانیم اما اکنون چه باید کرد؛ وقتی فولاد مبارکه و ذوب‌آهن یا انتقال آب به یزد درگذشته تاسیس شده و معیشت عده‌ای در گرو آن است.

۲مترمکعب بر ثانیه آب به یزد زاینده‌رود را تَر نمی‌کند

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود بیان داشت: مجموع مصرف آب آشامیدنی اصفهان، ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است که ۲ مترمکعب بر ثانیه آن برای یزد می‌رود، این مقدار آب انتقالی در ثانیه کف رودخانه ما را تر نمی‌کند.

وی به کاهش بارش‌ها اشاره و بیان کرد:  آب ذخیره پشت سد زاینده‌رود باید یک هزار و ۴۰۰ میلیون مترمکعب باشد اما نیست.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به خطر فرونشست زمین در اصفهان، تصریح کرد: هیچ‌کسی نیست که از این مساله ناراحت و نگران نباشد اما آب به‌اندازه لزوم و نیاز نیست از طرفی فولاد اصفهان هم یک متر در ثانیه به‌اضافه تصفیه پساب فاضلاب، آب مصرف می‌کند.

وی ادامه داد: ۵۸ شهر و۳۳۵ روستا با آب زاینده‌رود و از طریق تصفیه‌خانه بابا شیخ علی هم به شرق و هم  غرب تغذیه می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان در ادامه بیان داشت: عمده حقابه داران زاینده‌رود از ورزنه، اژیه و زیار هستند اما در پرتو آن  ۹۹ روستا که بعضی حقابه ای هم نداشتند از همین مزایا استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهرهای  کوهپایه،هرند، نیک‌آباد،محمدآباد،حسن‌آباد تا رامشه درگذشته از آب چاه استفاده می‌کردند اما جزو همان شهرهای استفاده‌کننده از زاینده‌رود هستند.

آخرین تیر دشمن از طریق فرهنگ است

آیت‌الله طباطبایی نژاد، در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به سالروز تاسیس شورای فرهنگ عمومی، هویت یک کشور را به فرهنگ آن دانست و افزود: آخرین تیر دشمن به یک کشور از طریق هویت و فرهنگ آن است.

وی با اشاره به برخی پوشش‌های نامتعارف و استفاده از  نشانه‌های غربی در لباس‌ها، افزود: فرهنگ بطور تدریجی از ما گرفته می‌شود.

به گفته وی، والدین دراین‌بین نقش بسیار مهمی در حفظ فرهنگ اسلامی در انتقال به فرزندان دارند.

امام‌جمعه اصفهان نقش جلسات شورای فرهنگ عمومی استان که به‌صورت ماهیانه برگزار می‌شود را در طرح و حل مشکلات فرهنگی و هویت دینی مهم عنوان کرد.

فضای مجازی جوانان را به خود مشغول کرده است

حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی از سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان بود که در این مراسم به ارائه گزارشی از کمیسیون فرهنگی مجلس پرداخت و گفت: ما در این دوره سفرهای خود را به همراه اعضای کمیسیون از مشهد آغاز کرده و قصد داریم به استانها سفر و مسائل فرهنگی آنها را واکاوی کنیم.

وی با اشاره به سفر  اخیر خود به اصفهان به شرح مشکلات فرهنگی نقاط محروم اصفهان،بازدید از سالن اجلاس،نشست با فعالان فرهنگی و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پرداخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشت:  صرف بسنده  کردن به اینترنت به‌عنوان یک ابزار ارتباطی، به خودسازی جوانان منتهی نمی‌شود، جوانان ما باید موعظه و کلام الهی را بشنوند و بهترین آن را در زندگی به‌کارگیرند.

وی افزود: وقت برخی جوانان در فضای مجازی بیهوده هدر می‌رود که باید راهکار ویژه‌ای برای آن اندیشیده شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار