تابناک: فرماندار خوانسار از کشف عمیق ترین غار طبیعی استان اصفهان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سید حسن شفعتی اظهار داشت: این غار طبیعی به لحاظ عمق می تواند دومین غار کشور باشد اما تاکنون بسیاری از قسمتهای آن ناشناخته مانده است.

وی اظهار داشت: از چند ماه قبل و به منظور اکتشاف دقیق مسیرهای مختلف این غار، یک گروه غارنورد و اکتشاف به وسیله مدیریت هتل زاگرس خوانسار به شهرستان دعوت شدند و با وجود چند ماه تلاش غارنوردان، همچنان قسمتهایی از این غار ناشناخته باقی مانده است.

فرماندار خوانسار گفت: این غار با 191 متر عمق شناخته شده دارای گالری های آهکی زیبا با لایه های سنگی دیدنی و منحصر بفرد در منطقه ای میان تیدجان تا صفادشت واقع شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با آماده سازی، این غار به عنوان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی خوانسار به مرکزی برای بازدید علاقه مندان به غارنوردی و گردشگری تبدیل شود.

خوانسار در شمال غرب استان اصفهان قرار دارد.

غارهای آرازه در مورچه خورت، اژدها در شهرستان نایین، افغان در جنوب مبارکه، باباجابر در دلیجان و پریان در نزدیکی ابیانه از جمله غارهای بزرگ و شناخته شده استان اصفهان است.

عمیق ترین غار ایران غار « پَراو » در حدود دوازده کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه است.

این غار در نزدیکی روستای چالآبه بر بلندای ۳۰۵۰ متری میدان جنوبی قله کوه پراو یکی از بلندترین قله های استان کرمانشاه (با ارتفاع ۳۳۵۷ متر از سطح دریا) قرار دارد.

عمق غار پراو ۷۵۱ متر و طول آن ۱٬۴۵۴ متر اعلام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار