مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان: ۸ هزار برگ سند تک برگی برای ۶۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷ 09 December 2021
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان: ۸ هزار برگ سند تک برگی برای ۶۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان صادر شد.
 
به گزارش تابناک همدان، اسفندیارخزایی اجرای طرح حدنگاری و تک برگی کردن اسناد اراضی ملی با به روز رسانی نقشه‌ها و استفاده از علوم نوین لازمه تثبیت مالکیت اراضی ملی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی در استان همدان به پایان رسیده است، افزود: برهمین اساس هشت هزار برگ سند برای ۶۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک تهیه و صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: اجرای طرح حدنگاری گامی مؤثر برای کاهش میزان تداخلات اراضی ملی و املاک شخصی و کم شدن میزان اختلافات با مردم، پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری، حفظ انفال و ثروت‌های عمومی و تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود.

خزایی، رفع و کاهش تداخلات اراضی ملی با املاک شخصی و جلوگیری از جعل اسناد را از دیگر اهداف طرح حدنگاری برشمرد و افزود: واقعی سازی مساحت اراضی، شفافیت در اطلاعات، پاسخ گویی دقیق به استعلامات و تسهیل سرمایه‌گذاری در اراضی ملی و دولتی از جمله مزایای صدور اسناد تک برگی است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی حدنگاری و صدور سند برای اراضی ملی با هدف افزایش بهره وری در سال ۸۹ مصوب و مقرر شد در مدت پنج سال این طرح به سرانجام برسد، اما به علت محدودیت‌هایی نظیر کمبود اعتبار، ضعف‌های زیرساختی و نبود مشاور توانمند این موضوع مهم به خوبی اجرایی نشده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: به دنبال اجرای طرح حدنگاری کار جانمایی نقشه در سامانه، تثبیت مالکیت، اصلاح هندسی و رفع اختلافات و تطبیق با تصاویر هوایی به صورت دقیق و کارشناسی انجام شده و هم اینک با استفاده از «جی. پی. اس» می‌توان به راحتی محدوده اراضی ملی را نشان داد.

خزایی افزود: با اجرای طرح حدنگاری و قرار گرفتن نقشه‌ها در سامانه تحت مدیریت اداره کل ثبت اسناد در صورت مراجعه افراد، پاسخ استعلام‌ها به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شود.

به گفته وی، بخشی از اراضی که تاکنون نسبت به حدنگاری آن اقدامی نشده دارای تعارض منافع با سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها هستند که طبق دستور رئیس سازمان جنگل‌ها باید در کمتر از ۲ سال این موضوع به نتیجه رسیده و تداخلات رفع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان رفع تداخل شده است، اظهار کرد: به طور حتم با اجرای طرح حدنگاری و سند دار شدن اراضی ملی این تعارضات در چارچوب مقررات به حداقل ممکن می‌رسد.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار