شورای عالی نظام پرستاری کشور در صدد اجرایی شدن قانون به زمین مانده ۱۴ ساله تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای ایجاد انگیزه بیشتر این جامعه است.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 10 December 2021

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در خصوص پیگیری مطالبات پرستاران گفت: برای پیگیری مطالبات پرستاران در چهار محور اساسی تعریف شده و این شورا در تلاش برای تحقق آن است.
احمدرضا یزدان نیک افزود: یکی از این محورها، قانون به زمین مانده ۱۴ ساله از مصوبات مجلس تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که متاسفانه اجرایی نشده و امید می‌رود با توجه به بحران کنونی و ایثارگری پرستاران در این دو سال اخیر این قانون پیاده شود تا پرستاران با انگیزه بیشتر خدمت کنند.
وی گفت: استخدام پرستاران برای رفع کمبود نیروی پرستاری از دیگر محور‌های مطالبات پرستاران است بطوریکه نیروی پرستاری یک سوم استاندارد جهانی و یک دوم استاندارد ملی طبق تصویب است و باعث فرسودگی پرستاران ومشکلات متعدد می‌شود ومردم ممکن است خدمات مناسب پرسترای را دریافت نکنند و امیدواریم برای رفع این کمبود مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند.
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور همچنین تبدیل وضعیت نیرو‌های پرستاری را از محور‌های درحال پیگیری این شورا دانست و افزود: جمعیت کثیری از این پرستاران شرکتی، طرحی و تبصره‌ای هستند وامنیت شغلی مناسب ندارند که با تبدیل وضعیت امنیت شغلی این قشر زحمتکش برقرار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار