هلال احمر با سازمان جنگل ها تفاهم نامه عملیاتی در جهت حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی انعقاد کرد
کد خبر: ۱۰۱۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹ 11 December 2021

هلال احمر با سازمان جنگل ها تفاهم نامه عملیاتی در جهت حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی انعقاد کرد

به گزارش تابناک همدان، هم اندیشی و همکاری جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان برگزار شد، که در این مراسم علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان خاطرنشان کرد: در بحث تخصصی هلال‌احمر یک مرحله پیشگیری از بحران سیل وجود دارد که آن بیابان‌زدایی و جنگل‌کاری برای جلوگیری از وقوع سیل است و در بحث مدیریت بحران بسیار با اهمیت است.

وی اضافه کرد: ما باید علاوه‌بر مسئولیت اجتماعی که همه برای حفظ طبیعت داریم یک وظیفه ذاتی نیز برای پیشگیری از سیل و مدیریت بحران دراین زمینه داریم.


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان افزود: تاکنون کاروان های متعددی از جمله کاروان های سلامت در جمعیت هلال‌احمر مرسوم بوده اما کاروان سلامت طبیعت نیز کار بسیار پسندیده و ارزشمندی برای حفظ طبیعت است.


سنجربگی گفت:  خانه‌های هلال در روستاها فعال هستند و ازآنجایی‌که وظیفه خانه‌های هلال بالا بردن تاب آوری محلی است کاشتن درخت و جنگل‌کاری نیز می تواند به تاب آوری روستاها در مقابل سیل و بارندگی کمک می‌کند.


 وی افزود: همانگونه که بستن کمربند و بیمه‌ی خودرو با آموزش همگانی برای عموم جواب داد قطعا آموزش عمومی در زمینه محیط زیست هم جواب خواهد داد و جمعیت هلال‌احمر همانگونه که برای نجات جان انسان‌ها اهمیت می‌دهد قطعاً برای حفظ و حراست از طبیعت نیز اهمیت خواهد داد تا این میراث به‌خوبی برای آیندگان حفظ شود.

 

در ادامه  اسفندیار خزایی مدیر کل منابع طبیعی استان، مهمترین دغدغه ما محافظت از منابع طبیعی است و در تعامل با جمعیت هلال احمر، معتقدیم در آینده نزدیک شاهد تحقق بسیاری از اهدافمان برای حفظ و بهبود منابع طبیعی در استان با ورود اعضای جمعیت هلال احمر خواهیم بود.

وی افزود: تفاهم نامه هلال احمر با سازمان جنگل‌ها یک تفاهم نامه عملیاتی است و در زمینه همکاری‌های مشترک قدم‌های خوبی در جهت حفظ، احیاءو توسعه منابع طبیعی برداشته خواهد شد.

خزایی حفظ منابع طبیعی مسولیت اجتماعی و در عین حال تکلیفی ملی دانست و خاطر نشان کرد: امروز اگر به منابع طبیعی آسیبی وارد شود قطعاً خسارت آن به همه ما برمی گردد و بنابراین مسئولیت‌پذیری برای حفظ این منابع حیاتی برعهده همه ماست.

وی با بیان اینکه امنیت زیستی و امنیت غذایی ما انسان‌ها و نسل آینده با منابع طبیعی گره خورده است خاطر نشان کرد: وقتی تا این میزان این منابع اهمیت دارد پس باید در توسعه و حفظ منابع طبیعی کوشا وهم افزائی داشته باشیم.

شایان ذکر است این نشست به مناسبت آغاز اجرای طرح کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور جهت حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی بصورت وبیناری امروز – شنبه- همزمان با سراسر شهرستان‌های استان در سالن جلسات منابع طبیعی استان برگزار شد.
 
 
منبع: روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار