تابستان ۱۳۹۸ شروعی بود برای پایان یک انتظار ۲۵ ساله، انتظاری که قرار بود برای سنگنوردان کرمانشاه تا چند ماه بعد به پایان برسد، اما علیرغم گذشت حدود دو سال این انتظار هنوز به سر نیامده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 12 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، پروژه دیواره سنگنوردی کرمانشاه درحالی حدود دو سال پیش استارت خورد که استان‌های دیگر از یک ربع قرن پیش آن را راه اندازی کرده بودند و سنگنوردان کرمانشاهی طی این سال‌ها با وجود همه ظرفیت‌ها و توانمندی هایشان بدلایلی از کم توجهی گرفته تا عدم پیگیری، محروم از آن مانده بودند.

 سرانجام در یکی از روز‌های داغ تابستان دو سال پیش پس از مدت‌ها پیگیری رییس کنونی هیات کوهنوردی استان، این پروژه در فضایی به وسعت حدود هزار متر مربع در مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه آغاز شد و طبق برنامه قرار بود تا قبل از پایان سال به اتمام برسد.

اما از بختِ بد این پروژه، شیوع کرونا و کمبود اعتبارات درحالیکه دیواره‌های آن نصب شده بود را نیمه تمام گذاشت.

زمستان سال ۱۳۹۹ بود که تصاویر استفاده از رویه تشک کشتی برای محافظت از دیواره سنگنوردی برابر بارش‌های باران و برف در فضای مجازی منتشر شد که با خرید چادر ضد آب از سوی هیات این پوشش برداشته شد. با گذشت زمستان انتظار می‌رفت که این پروژه تا بارش‌های فصل بعدی به اتمام برسد، اما حالا زمستانی دیگر از راه رسیده و بازهم لرز بارش‌ها بر تن دیواره سنگنوردی کرمانشاه نشسته است.

اینکه چرا این پروژه علیرغم گذشت دو سال هنوز به اتمام نرسیده سوالی است که مدیرکل ورزش و جوانان استان در پاسخ به آن به ایسنا گفت: شیوع کرونا و وضعیت بودجه و اعتبارات باعث شد تا در روند اجرای این پروژه تاخیر بوجود آید.

وی ادامه داد: باتوجه به نصب دیواره‌ها، در حال حاضر تنها مسقف شدن این پروژه باقی مانده که حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن مصوب شده و امیدواریم بزودی تخصیص پیدا کند و بتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

در ادامه به سراغ رئیس هیات کوهنوردی استان رفتیم تا در خصوص شرایط این روز‌های این پروژه باتوجه به فرا رسیدن فصل زمستان آگاه شویم که ثریا شهبازی در این رابطه توضیح داد: این پروژه از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان به پیمانکار واگذار شده و ماهم تنها پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این پروژه شامل سه دیواره است، دیواره بولدرینگ، سرعت و سرطناب که دیواره سرعت به عنوان بلندترین دیواره که ۱۶ متر ارتفاع دارد، ضدآب است و مشکلی برای بارش‌ها ندارد.

رییس هیات کوهنوردی استان اضافه کرد: دو دیواره دیگر ضد آب نیستند و در برخورد با آب آسیب پذیر می‌شوند، در این راستا اخیرا با کمک‌های خیرین و تعدادی از سنگنوردان برای آن چادر ضد آب خریده ایم و این دو دیواره را استتار کرده ایم.

وی ادامه داد: طبق آخرین پیگیری‌هایی که از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان داشته ایم، اعتبار برای ادامه پروژه در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص آن شاهد مسقف شدن و پایان آن باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار