سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: این استان با کمبود حدود ۵۰۰ مگاوات برق مواجه است که باید تامین شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹ 13 December 2021

امیررضا نقش افزود: بدلیل همین کمبود در حالی که اجازه استفاده از سوخت مازوت را نداده ایم، صنایع را نیز محدود کرده ایم.

وی با اشاره به کمبود ۲۰ درصدی گاز در استان ادامه داد: بر همین مبنا باید سرمایه‌گذاری برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به موضوع خشکسالی خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع کم آب بر و تغییر الگوی کشت مبتنی بر افزایش بهره وری و ارزش افزوده در دستور کار قرار گرفته است.

نقش، توسعه کشت گیاهان دارویی و کسب و کارهای خانگی در مناطق روستایی را برای اشتغالزایی ضروری دانست و گفت: فعالیت‌های خوبی تاکنون در این زمینه رخ داده است.

وی یادآور شد: اکنون ۳.۶۳ درصد یعنی حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت روستایی در شهرستان اصفهان وجود دارد و نرخ ۱۳.۴ بیکاری روستایی در این خطه رقم بالایی است که باید جبران شود.

وی با اشاره به اعطای چهار مجوز برای احداث منطقه ویژه اقتصادی در استان اظهار داشت: مجوز منطقه شرق استان با توجه به شرایط حاکم بر آن باید در اولویت باشد.

 فرماندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: افق مشخصی از توسعه در بسیاری از روستاها و شهرهای استان وجود ندارد و باید برنامه مشخصی با توجه به چالش‌ها و ظرفیت‌ها تدوین شود.

محمدعلی احمدی اظهار داشت: هماهنگی بین بخشی در این زمینه الزامی است و باید از توان بخش خصوصی بیش از گذشته استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرها و روستاها بر عهده شوراهای اسلامی است، گفت: تعامل، پیگیری و مطالبه گری باید بعنوان یک اصل جدی در نظر گرفته شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار