همزمان با روز جهانی گردشگری، زنگ گردشگری امروز یکشنبه در آیینی بصورت نمادین در دبیرستان دخترانه شاهد شهر ایلام نواخته شد
کد خبر: ۱۰۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 27 September 2015
همزمان با روز جهانی گردشگری، زنگ گردشگری امروز یکشنبه در آیینی بصورت نمادین در دبیرستان دخترانه شاهد شهر ایلام نواخته شد.
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در این آیین گفت: امروزه گردشگری به یک صنعت مهم و منبع اصلی درآمد در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است.
عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: گردشگری بعنوان یک صنعت پاک هیچگونه آسیبی به محیط زیست و منابع طبعی وارد نمی کند و باعث توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار خواهد شد.
وی شعار امسال روز جهانی گردشگری را هر گردشگر، یک فرصت، اعلام کرد و ادامه داد: هر گردشگر بطور متوسط بین 8 تا 10 شغل ایجاد می کند که باید از این ظرفیت عظیم و پتانسیل نهفته گردشگری در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بهره گرفته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام یادآور شد: یکی از مهمترین شاخصه ها در بحث توسعه گردشگری تبلیغات است که بهترین ظرفیت در این زمینه استفاده از توان و همکاری خود مردم است.
شنبه زاده تاکید کرد: گردشگری در دنیای امروز از جنبه های مختلف بسیار با اهمیت است و باید در راستای معرفی داشته های کشور و بویژه استان ایلام برنامه ریزی شود.
این آیین با حضور معاون امور هماهنگی استاندار ایلام، مسوولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش استان ایلام و دانش آموزان و مربیان این واحد آموزشی برگزار شد.
پنجم مهرماه بعنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار