در ایام ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) یاد و خاطره شهدای ارامنه استان اصفهان که در کنار رزمندگان اسلام جان خود را فدای وطن کردند را گرامی می داریم.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 26 December 2021

جامعه ارامنه اصفهان در کنار رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل درخشیدند و در این نبرد قهرمانانه، جمعی از آنها شهید، جانباز و یا به اسارت گرفته شدند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: 11 شهید از اقلیت های مختلف دینی در استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند
محمد رضایی با یاد شهدای ارمنی شهرستان فریدن افزود: این شهدا شامل وازگن آوانسیان در 23 سالگی در سال 1361 در منطقه عملیاتی والفجر ، رازمیک داوتیان در 21 سالگی در سال ۱۳۶۰ درمنطقه آبادان ، پایلاک آوِدیان در 21 سالگی در سال ۱۳۵۹ در دزفول، رازمیک هونانیان فریدنی در 19 سالگی در سال ۱۳۵۹ منطقه سر پل ذهاب و وازگن آوانسیان در 23 سالگی در سال ۱۳۶۱داروین منطقه عملیاتی والفجر به شهادت رسیدند.
وی گفت: همچنین شهیدان ورژ باغومیان از اصفهان در 21 سالگی در سال ۱۳۶۵در پاوه ، آرمن آوِدیسیان از اصفهان در 31 سالگی در سال ۱۳۶۹ و هراچ هاکوپیان نیز در 22 سالگی در سال 66 در قصر شیرین به شهادت رسیدند.
ارامنه کشور در هشت سال دفاع مقدس ۷۴ شهید نظامی و غیرنظامی و 143 جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کرده اند که پیکر چهار نفر از آنها هنوز جاویدالاثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار