رئیس اداره بهزیستی خبر داد:
رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان از اهدای خانه چهار میلیارد تومانی توسط نیکوکار همدانی خبرداد و گفت: این منزل در حال بازسازی برای اسکان کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بوده است. استفاده شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 28 December 2021
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان از اهدای خانه چهار میلیارد تومانی توسط نیکوکار همدانی خبرداد و گفت: این منزل در حال بازسازی برای اسکان کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بوده است. استفاده شود.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا؛ مرتضی حیدری با بیان اینکه نیازمند یاری و کمک خیرین با اهدای زمین هستیم، تصریح کرد: ۳۰۰ میلیون ریال برای بازسازی این منزل اهدایی هزینه شده که خیرین اهدا کرده‌اند.

وی از وجود ۸ موسسه خیریه بزرگ توانبخشی و اجتماعی خبر داد و گفت: این موسسات به افراد بی سرپرست، افراد دارای معلولیت فاقد سرپرست خدمات شبانه روزی ارائه می‌دهند و ۱۴ خانه نگهداری فرزندان خردسال و کوچک که زیرمجموعه این موسسه‌های خیریه هستند که لازم است، خیرین و نیکوکاران با اهدای زمین و نیک اندیشی کمک رسانی و همراهی کنند.

وی گفت: نگهداری از کودکان به صورت تفکیک شده و بنابر گروه سنی بوده و شیرخوارگاه عترت نیز در داخل مجموعه بهزیستی به نشانی همدان، میدان بعثت قرار دارد همچنین دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی با شماره تماس ۰۸۱۳۸۲۴۳۶۱۱ در خیابان قهرمانی، پل نیازمند و روابط عمومی ۰۹۲۰۸۱۷۱۲۹۵ آماده پاسخگویی به خیرین و کارفرمایان برای آگاه سازی و جذب نیرو از جامعه هدف در این زمینه است.
رئیس بهزیستی همدان مجموع کمک نقد، کالا و خدمات در سه ماهه سوم را نیز ۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار مشارکت سایر نیکوکاران در برنامه‌های فقر زدایی و مشارکت در نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شد.

حیدری اضافه کرد: بزودی برنامه‌هایی برای خدمت رسانی از نزدیک به افرادی که صدایشان کمتر به گوش مسئولان می‌رسد طراحی و با کمک شهروندان نیکوکار این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی از بخشودگی هزینه ۶۲ خانواده تحت پوشش در زمینه انشعاب‌های گاز، برق و آب و همچنین عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمان به ارزش ۴۹۰ میلیون ریال در فصل پاییز خبر داد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان در ادامه در مورد گستردگی بهزیستی گفت: در حوزه توانبخشی ۷ مرکز شبانه روزی و ۱۱ مرکز روزانه به افراد دارای معلولیت ذهنی، روان، جسمی و سالمندان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

وی گفت: در حوزه پیشگیری بهزیستی ۱۲ کمپ ترک اعتیاد، ۲ مرکز DIC یا مرکز گذری افراد معتاد، یک مرکز جامع ترک اعتیاد، یک شلتر یا سرپناه شبانه بانوان معتاد و یک مرکز غربالگری معتادین کارتن خواب زیر نظر دفتر اعتیاد و ۱۸ مرکز مشاوره، ۷ دفتر مشاوره و دو مرکز سلامت روان زیر نظر دفتر مشاوره شهرستان فعالیت می‌کنند.

حیدری گفت: طرح‌های متعددی از جمله غربالگری بینایی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان همدان و پایگاه‌ها در حال انجام است و قصد داریم مشابه پایگاه دائمی میدان بعثت، پایگاه دیگری را در پایین شهر راه اندازی کنیم تا دسترسی‌ها بیشتر شود و هیچ کودکی این دوران طلائی غربالگری بینائی را از دست ندهد.

رئیس بهزیستی همدان به هدایای یلدایی به ویژه همدانی‌ها به ارزش ریالی ۶۷۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: جذب و هزینه کمک‌ها دائمی و مستمر خواهد بود و هرگونه واریز کمک فقط از طریق شماره کارت ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۱۲۲۷۷۳ به نام بهزیستی بوده و البته موسسات خیریه بهزیستی نیز اجازه دریافت کمک دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار