سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: تا زمان پایداری و کیفیت ناسالم هوای پایتخت، تردد خودروها و موتورسیکلت های دودزا ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 29 December 2021

به گزارش تابناک تهران، عابد ملکی روز چهارشنبه در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران افزود: از جمله مصوبات این جلسه جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت های آلاینده و فاقد معاینه فنی و ممنوعیت تردد شبانه تمامی خودروهای گازوئیلی سنگین است.

وی یادآورشد: جلوگیری از فعالیت های عمرانی بزرگ شهری و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری اعلام شد، اما اعلام نظر قطعی برای مصوبات جدید به بعد از ظهر روز جمعه ۱۰ دی امسال موکول می شود.

ملکی اظهارداشت: نظارت ویژه بر سوزاندن شاخه و برگ ها و پسماندسوزی انجام می شود ضمن اینکه پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و مناطق آلوده تر نیز جانمایی شود.

ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران و تامین گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز نیز اعمال می شود.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی جهت خودداری از فعالیت های ورزشی در فضاهای باز خاطرنشان کرد: مصوبات جلسه برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه است و در صورت افزایش شاخص آلودگی مجددا جلسه برگزار خواهد شد.

ملکی ادامه داد: می توانیم وضعیتی را پیش بینی کنیم که اگر تا عصر جمعه با تداوم آلودگی هوا مواجه بودیم، با هماهنگی اداره کل هواشناسی و محیط زیست تصمیم نهایی را در خصوص تعطیلی ها و محدودیت های جدید اعلام کنیم.

تمامی نمایشگاه ها باید به مجموعه شهر آفتاب منتقل شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در خصوص ادامه فعالیت نمایشگاه های بین المللی تهران تاکید کرد: این مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا لازم الاجراست و تمامی نمایشگاه ها باید به مجموعه شهر آفتاب منتقل شود چه آن که موقعیت این مجموعه و دسترسی عموم مردم بهتر از نمایشگاه بین المللی تهران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار