کارخانه آرد شباب یکی از کارخانه‌های موفقی است که با تولید ماهانه ۱۵۰۰ تن آرد و اشتغال مستمر ۵۰ نفر توانسته تولید را به منصحه ظهور برساند.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 01 January 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ کارخانه آرد واقع در ناحیه صنعتی شهرک شباب یکی از صنایع موفق و پر تلاشی است که در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و هم اکنون بعد از ۲۰ سال همچنان در مدار چرخه تولید حرکت می‌کند؛ حرکتی که مقدمه‌اش تلاش مضاعف و همه جانبه مجموعه و تلاشگران بوده است.

باید گفت نقش کارخانجات و صنایع در چرخه‌های تولید این استان حائز اهمیت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شاهد توسعه، اشتغال و صادرات بیشتر شود.

گندم مازاد تولید استان را می‌توان به آرد با کیفیت تبدیل کرده و به پایتخت کشور ارسال کرد که با این حرکت هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم گندم خام از استان خارج نمی‌شود و سود حاصله در خود استان سرمایه گزاری خواهد شد.

صادرات به تهران، کرمانشاه و البرز

پیر حیاتی مدیر عامل کارخانه بیان داشت: در ماه ۱۵۰۰ تن آرد باکیفیت تولید می‌کنیم و توانسته‌ایم رضایت عموم را به دست آوریم.

وی افزود: در خصوص صادرات باید گفت به استان‌های تهران، کرمانشاه و البرز صادرات صورت می‌گیرد و توانستیم برای پنجاه نفر اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

مدیر عامل کارخانه تصریح کرد: تاکنون کارخانه متوقف نشده و ازطرف صنعت و معدن استان و اداره غله از این شرکت حمایت‌های خوبی صورت گرفته است .

وی ادامه داد: مهمترین مشکلی که وجود دارد یکسری موانعی هست که باعث توقف صادرات به کشور عراق شده و امیدواریم هرچه زودتر موانع برطرف شود.

مدیریت صحیح سبب شده تا کارخانه متوقف نشود

محمد یکی از کارگران شاغل در این کارخانه گفت: ۱۰ سال است در این شرکت مشغول به کار هستم، مدیریت صحیح همیشه رمز ماندگاری یک کارخانه و شرکت است و مجموعه از این باب خوب عمل کرده‌اند.

وی افزود: نمی توان تنها با برگزاری جلسات به حل مشکلات واحدهای تولیدی پرداخت باید موضوعات حوزه تولید اولویت بندی شوند.

لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از کارخانه‌ها

رستمی یکی دیگر از شهروندان بخش شباب نیز اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در این شرایط باید به دور از نگاه‌های سیاسی و با ایجاد وحدت برای دریافت اعتبارات و تجهیزات تلاش کنند تا بتوان حداقل‌ها را برای استان فراهم سازند.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها به خاطر مساله تحریم، رکورد و عدم حمایت نتوانستند بر اساس ظرفیت‌های اسمی خود فعالیت کنند و اکثرا الان غیر فعال هستند باید هر چه سریع‌تر دولت به رفع مشکلات این صنایع بزرگ بیش از پیش اهمیت دهد.

فعالیت 6 واحد آرد سازی در استان ایلام

نادری سرپرست غله استان نیز عنوان کرد: در حال حاضر شش واحد آردسازی با پراکنش مناسب در استان ایلام فعالیت دارند که باتوجه به جمعیت استان با کمتر از پنجاه درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند کلیه واحدهای آردسازی کاملاً بروزرسانی شده و آرد استحصالی آنها از کیفیت مناسبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: استان ایلام با توجه به تولید کمی و کیفی مناسب گندم و ظرفیت بیش از چهارصد هزار تن ذخیره سازی استاندارد و ظرفیت بالغ بر ٢٦٠ هزار تن تولید سالیانه آرد میتواند یکی از قطب‌های تولید و عرضه آرد و مشتقات آن باشد.

بدون تردید، توسعه بخش تولید می‌تواند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی را در پی داشته باشد و رونق تولید که امسال با این شعار نام‌گذاری شده  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند سبب به کارگیری نیروهای جوان و پویا شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار