معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ادارات و مجموعه‌های این نهاد در کل کشور با کمبود ۲۹۰ هزار مترمربع کمبود مواجه است.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 04 January 2022

رضا حاج منوچهری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان در محل سالن اجتماعات دادگستری این استان افزود: برای ارائه خدمت مناسب و استاندارد باید این کمبود فضا جبران شود.

معاون پزشکی قانونی کشور  تصریح کرد: ۴۴۶ مرکز پزشکی قانونی در کل کشور وجود دارد که فقط ۵۲ درصد آنها تملیکی است و ۴۲ درصد باقی‌مانده بصورت امانی، استیجاری یا مطب فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های تملیکی برای تکریم هرچه بیشتر ارباب‌رجوع نیازمند بازسازی و بهسازی هستند که باید بخشی توسط منابع استانی تامین شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه یک‌سوم از پرونده‌های مراجع قضایی به این سازمان ارجاع می‌شود اضافه کرد: در سال گذشته ۲ میلیون پرونده مرتبط در این سازمان بررسی شد.

حاج منوچهری خاطرنشان کرد: در استان اصفهان و در هشت‌ماهه نخست امسال ۸۵ هزار پرونده در بخش معاینات بررسی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳.۵ درصد رشد داشت.

وی افزود: استان اصفهان در بخش تشریح رده چهارم، در بخش آزمایشگاه رتبه هفتم و در موضوع معاینات رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه استان اصفهان ۲۰۶ نیروی کار دارد تصریح کرد: در بخش تشریح و آزمایشگاه نیز در این استان به ترتیب ۴۳ و ۸۳ درصد افزایش پرونده گزارش شد.

منصور فیروزبخت در این آیین به‌عنوان سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان معرفی شد، پیش‌ازاین علی سلیمانپور عهده‌دار این سمت بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :