وزیر علوم در اصفهان گفت:در صورتی که کسری بودجه دانشگاه‌ها تامین نشود پژوهش و فناوری کشور دچار ضرر جدی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 04 January 2022

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص کسری بودجه دانشگاه‌های کشور ناشی از اجرا نشدن قانون فروش املاک تملیکی مازاد گفت: امسال اعتباراتی در دانشگاه‌ها به افزایش حقوق کارکنان اختصاص یافته که منابع آن تامین نشده است.
محمد علی زلفی گل افزود: در صورتی که این کسری بودجه ادامه پیدا کند بخش پژوهش و فناوری در این وزارتخانه دچار ضرر خواهد شد و با کمبود‌های جدی روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول در اختصاص بودجه ها، تامین حقوق کارکنان است گفت:برای حل این مشکل یا مجلس باید قانون را اصلاح کند یا دولت باید لایحه بدهد یا در نشست سران قوا باید برای حل این مشکل تصمیم گیری شود.
بر اساس جزء ۲ تبصره۲ بند (و) قانون بودجه ۱۴۰۰ قرار بود از محل فروش املاک تملیکی مازاد حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی افزایش یابد که قبل از تحقق و تامین این اعتبارات حقوق کارکنان افزایش یافت که این موضوع موجب بدهی و کسری بودجه در برخی دانشگاه‌ها تا ۶۰ درصد شده است.

امروز با حضور وزیر علوم از هوشنگ طالبی رییس سابق دانشگاه اصفهان قدردانی و حسین هرسیچ به‌عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد همچنین از زحمات سید مهدی ابطحی رییس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان تقدیر و سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی بعنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :