مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 36 درصد رشد داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 28 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، فریدون اله‌یاری در مراسم تجلیل از فعالان عرصه گردشگری استان اصفهان با اشاره به جایگاه ویژه گردشگری در فرهنگ گفت: گردشگری جایگاه بالایی در فرهنگ و اقتصاد دارد و به عنوان سومین صنعت برتر دنیا مطرح است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: وضعیت گردشگری در توزیع بین‌المللی نیز نسبت به سالیان قبل تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در سالیان گذشته 10 -15 کشور کل میزان گردشگر دنیا را در اختیار داشتند اما اینک سهم این کشورها کمتر از 50 درصد است.

اله یاری تصریح کرد: یعنی برخی کشورها چنان در این زمینه فعالیت کرده‌اند که توانسته‌اند سهمی بیش از 50 درصد را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به جاذبه‌های گردشگری کشور اظهار داشت: ما کشوری هستیم که از لحاظ جاذبه‌های تاریخی جزو رتبه‌های برتر دنیا هستیم؛ از لحاظ طبیعی طبیعت پرجاذبه‌ای داریم و از لحاظ فرهنگی نیز یک کشور متنوع و کثیرالقوم هستیم؛ که همه این‌ها نشان دهنده ظرفیت‌های ما است و می‌توانیم از این امکانات استفاده کافی را ببریم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران تنها کشور امن در منطقه خاورمیانه است عنوان کرد: امروز در منطقه خاورمیانه تنها کشور امن هستیم و بین مصر، سوریه و ... که کانون‌های فرهنگی خاورمیانه محسوب می‌شوند ایران تنها کانون فرهنگی امن منطقه است و باید از این فرصت استفاده کرد.

اله یاری با بیان اینکه اصفهان پیشانی گردشگری ایران است اظهار داشت: اصفهان ویترین ایران است و ما نیز رسالت سنگینی داریم امروز هیئت‌های خارجی که به ایران سفر می‌کنند یکی از مقصدهای آنان اصفهان است پس بایستی یک توجه ملی با اصفهان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان از رشد قابل‌توجه جذب گردشگر خارجی خبر داد و بیان داشت: در سال 91، 60 هزار نفر در سال 92 ، 110 هزار نفر و در سال 93 ، 180 هزار نفر گردشگر به اصفهان سفر کردند.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال 36 درصد رشد داشته‌ایم.

اله یاری در ادامه با بیان اینکه تأسیسات گردشگری در اصفهان پاسخگوی آینده نیستند خاطرنشان کرد: سال گذشته ظرفیت اقامتی افزایش داشت در حال حاضر نیز 34 هتل در دست احداث هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم همه دستگاه‌ها در زمینه توسعه زیرساخت‌ها ورود کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار