طرح‌های اجرایی در حوضه زاینده رود در استان‌های اصفهان و چهار محال بختیاری تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 09 January 2022

رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده رود و حوضه‌های جنوب غربی کشور  با اشاره به اینکه طرح‌های بلند مدت هم تا ۵ سال آینده به بهره برداری می‌رسد گفت: مدیریت یکپارچه سازی حوضه زاینده رود در برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت در کارگروه احیای زاینده رود به تصویب رسیده است.
هوشنگ ملایی افزود: این کارگروه به ریاست معاون رئیس جمهور در جلسات مختلف نقشه راه احیای زاینده رود را تصویب کرده که در بهار امسال در شورای عالی آب نیز تصویب شد.
وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده باید مبتنی بر نقشه راه باشد گفت: طرح‌های اجرایی در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با محوریت این حوضه در حال انجام است.

ملایی افزود: مطالعات شفاف حوضه در یک دهه با حضور شرکت آلمانی و مدیران آب منطقه‌ای استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
وی شفاف سازی حکمرانی آب، توزیع عدالت، رعایت حقوق مصرف کنندگان و سهم حقابه داران و سهم آب بر، تامین آب شرب و آب صنایع استان‌ها را از موضوعات حوضه زاینده رود بیان کرد و گفت: مهمترین بخش احیای زاینده رود است به این معنی که با ایجاد شرایطی زاینده رود بصورت ملموس احیا شود.
رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده رود و حوضه‌های جنوب غربی کشور با بیان اینکه مطالعات جامع تخصیص آب در بخش‌های شرب و کشاورزی و صنعت باید احصا شود گفت:با توجه به شرایط اقلیمی منطقه باید تعادلی بین بخش‌های آشامیدنی و صنعت و شرایط منابع و مصارف برقرار شود.
ملایی افزود: برای کمک به معیشت کشاورزان هم با حضور استانداران استان‌های حوضه زاینده رود، وزارت کشاورزی و نیرو نیز طرح‌هایی در سطح ملی تصویب شده است.
وی گفت: امسال در حوضه زاینده رود بارش‌ها در مقایسه با بلندمدت ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :