شهردار اراک گفت:برای کاهش ساعت انتظار مسافران در ایستگاه های اتوبوس، نیاز به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر داریم.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر کریمی در بیست چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر افزود: در حال حاضر ۸۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعال هستند.
وی یادآورشد: ۹ دستگاه اتوبوس با توافق سرپرست وقت شهرداری به تهران با نرخ ۴۶۰ میلیون تومان برای تعمیر و نوسازی هر دستگاه، ارسال شده است.
دکتر کریمی افزود: با توجه به اینکه مناقصه در این خصوص انجام شده بود اما روند اداری آن طی نشده بود به همین دلیل نهادهای نظارتی معترض بودند که نباید خودروها را برای نوسازی بدون تشریفات قانونی ارسال شود و همچنین به قیمت نیز معترض بودند که قیمت هر دستگاه به تنهایی باید بررسی می‌شد.
شهردار اراک اظهارداشت: با توجه به اینکه توافقات منجر به قرارداد نشده بود به همین دلیل متعهد نیستند که اتوبوس‌ها را بازگرداند.
دکتر کریمی گفت: پس از شیوع کرونا برای اینکه ساعت انتظار مسافران را کم کنیم نیاز به ۲۰۰ اتوبوس داریم در حالی که اکنون ۸۰ اتوبوس در سطح شهر فعال است و باید اذعان داشت که برای مابقی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شیوه جدیدی را در پیش داریم.
وی تاکید کرد: چنان‌چه مصوبه شورا باشد، ۹ دستگاه اتوبوس که برای تعمیرات به تهران ارسال شده را می توان پس گرفت و باید گفت بازگرداندن اتوبوس‌ها با ۴۶۰ میلیون تومان در شرایط کنونی مقرون به صرفه است.
شهردار اراک اضافه کرد: باید با تعامل شورا و شهرداری و تصویب تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ در راستای رفع مشکلات حوزه شهری گام‌های موثری برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار