عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی:
عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه سود زیاد نرخ بانکی باعث تشدید رکود اقتصادی شده است،گفت: نرخ سود بانکی فعلی باعث شده تا اخذ وام برای فعالیت‌های اقتصادی صرفه اقتصادی نداشته باشد.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 28 September 2015
درحالی که براساس اعلام بانک مرکزی تورم به ١/١۵درصد رسیده است، بانک‌ها هم‌اکنون به سپرده‌های بانکی سود ٢٠درصد پرداخت کرده و از وام‌های اعطایی سود ٢٨تا ٣٠درصدی دریافت می‌کنند،این مسئله باعث شده تا هرگونه گرفتن وام غیرقابل توجیه شده ازاین رو با وجود نیاز بازار به نقدینگی بسیاری از فعالان اقتصادی ترجیح می‌دهند که از دریافت وام خودداری کنند.
عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه سود زیاد نرخ بانکی باعث تشدید رکود اقتصادی شده است،گفت: نرخ سود بانکی فعلی باعث شده تا اخذ وام برای فعالیت‌های اقتصادی صرفه اقتصادی نداشته باشد. علی اصغر پورفتح ا... ضمن تاکید بر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی گفت:با این حال نباید فضا به گونه‌ای پیش برود که بانک‌ها سود سپرده‌ها را کاهش دهند اما همچنان با نرخ‌های گذشته به تولید و تجارت وام دهند به عبارتی اگر نرخ سپرده‌ها کم می‌شود باید نرخ سود وام‌ها نیز کاهش یابد.
عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه‌براین بانک‌ها با وجود کاهش نرخ سود بانکی از تولیدکنندگان و تجاری که برای تمدید وام‌های خود به بانک‌ها می‌روند با همان نرخ‌های قبلی وام‌ها را تمدید می‌کنند، این در حالی است که اگر نرخ سود وام‌ها کاهش یابد باید نرخ جدید اعمال شود. وی تاکید کرد: بانک‌ها از وام‌هایی که به مردم می‌دهند سود زیادی گرفته و بعد این پول‌ها را صرف دکوراسیون و شیک کردن بانک‌ها می‌کنند و مردم هم چون مجبور هستند، این‌گونه وام‌ها را دریافت می‌کنند.
موسوی زاده / مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار