این روزها بافت های فرسوده در یک قدمی بهسازی قرار گرفته اند و خط چهار حصار یکی از ۴۲ محله هدف بازآفرینی استان البرز است.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 27 January 2022
کمین آوار ۲ هزار هکتار بافت های فرسوده در ۴۲ محله بر سر استان البرز
به گزارش «تابناک البرز» خط چهار حصار با بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر تا کنون حتی یک مدرسه هم نداشته اما حالا با یاری شرکت بازآفرینی شهری ایران رونق گرفته و مردم دل گرم تر شده اند.
به گفته ساکنان این منطقه ساخت و سازهای حصار از روی اجبار بوده و با توجه به اینکه سند ندارند، ۹۵ درصد آنها از نظر مسئولین و دستگاه ها غیرمجاز برشمرده می شوند.
چند سالی است که طرح احیای بافت فرسوده شهری در دستور کار وزات راه و شهرسازی قرار گرفته و ۱۸۱ هزار هکتار معادل ۲۵ درصد شهرها گرفتار این معضل هستند.
احیای این حجم از بافت فرسوده از توان هیچ شهرداری بر نمی آید در نتیجه حضور بخش خصوصی و صرف نقدینگی می تواند گره گشای این مسئله باشد.
بر اساس اعلام آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی ستادهای بازآفرینی ۳۱ استان و ۴۲۰ شهرستان فعال می شوند اما شهردری باید طبق قانون حمایت از احیا بافت فرسوده تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهد.
و اما تا کنون ۴۲ محله در البرز شناسایی شده که در ۱۵ محله آن طرح های بازآفرینی در حال اجرا است، موضوعی که مدیر کل راه و شهرسازی استان به آن اشاره می کند.
خالقی می گوید؛ ۶ پروژه در ۱۵ محله طی ۴ سال اخیر به بهره برداری رسیده است و ۸ پروژه هم در دست اقدام خواهد بود و امیدواریم تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.
استان البرز بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده دارد که در برابر حوادث طبیعی آسیب پذیر هستند در نتیجه مسئولین باید توجه ویژه ای به البرز در راستای تخصیص اعتبار داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار