موسی خلیلی شهردار نکا:
شهردار شهرستان نکا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان نکا با بیان اینکه: ما چند پروژه را همزمان انجام نمیدهیم تا زمان زیادی ببرد و هیچکدام را نتوانیم به سرانجام برسانیم بلکه یکی را پس از اتمام دیگری شروع میکنیم گفت: سد لاستیکی از 10 سال پیش در دوره سوم شورای اسلامی شهر استارت خورد بخشی از منابع آن منابع کمیته برنامه ریزی شهرستان بود و بخشی اش نیز از منابع داخلی تامین شد، که متاسفانه به دلایلی مثل تغییر مدیریتها در آن زمان و انتهای دوره ی شورا، تعریف همزمان پروژه های جدید، نیمه کاره ماندن در دوره شورای چهارم و پنجم، به سرانجام نرسید.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 02 February 2022

به گزارش تابناک مازندران، موسی خلیلی شهردار شهرستان نکا ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر، تسلیت به مناسبت درگذشت آیت ا... صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعه، تشریح اتفاقات مهمی که در چندماه گذشته تاکنون رقم خورد پرداخت و گفت: در سال گذشته بودجه شهرداری 45میلیارد تومان بود، پیشنهاد بودجه ی 70 میلیاردی را به شورای شهر دادیم 2 ماه از سال باقیمانده این شهرداری به تحقق رسیده است. علارغم اینکه شهرداریهای مجاور همچنان مشکلات مالی دارند و هنوز در پرداخت حقوق و مزایای خود مانده اند و به بودجه خود نرسیدند ما به بودجه خود رسیدیم که این اتفاق بسیار بزرگی است.

سدلاستیکی نکا پس از ده سال وقفه افتتاح می شود
سدلاستیکی نکا پس از ده سال وقفه افتتاح می شود
 

وی در ادامه تصریح کرد: امسال لایحه بودجه ی 100 میلیارد تومانی را به شورا ی اسلامی شهر پیشنهاد دادیم یعنی از سال گذشته تاکنون این بودجه به 5/2 برابر رسید. ما بودجه را بر اساس 40 به 60 بستیم که 60% بودجه از سرفصلهای عمرانی و 40% از هزینه های جاری باشد. در این طرح هزینه های جاری را به حداقل ممکن رساندیم و بیشتر هزینه ها را در حوزه عمرانی در سرفصل ها تعریف کردیم. امیدواریم در 2–3 سال آینده این رقم را بتوانیم به 200 میلیارد هم برسانیم.
خلیلی عنوان کرد: بعد از تجربه ی پارک جنگلی قرمرض بنا به درخواست شهروندان از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کردیم تا پارک جنگلی کوهسارکنده را نیز در اختیار شهرداری قرار دهند که باتوجه به پیگیریهای متعددی که انجام دادیم با این پیشنهاد موافقت شد.

وی در ادامه خبر داد: برای پارک جگلی قرمرض هم درخواست افزایش محدوده دادیم تاکنون محدوده اش 10 هکتار بود که موافقت افزایش 3 هکتار دیگر از جنگلهایی که در مجاورت آن قرار دارند را هم از منابع طبیعی کل استان توانستیم دریافت کنیم.

موسی خلیلی اظهار کرد: ما تاکنون توانستیم 3پارک "پارک بوستان شهدای گمنام، پارک جنگلی قرمرض، احداث سد لاستیکی و پارک ملت" را بمدت یکسال در شهر احداث کنیم. سرانه ی فضای سبز که بر اساس ضوابط طرح تفضیلی که به ازای هر نفر 2/1 متر مربع است، باید به افق سال 1420 برسیم که برای هر نفر 5 متر مربع است که در این راستا قدمهای بزرگی برداشتیم و امیدواریم با ساماندهی حاشیه نکارود که دو طرفش فضای سبز است این پارک تپه ی نارنج باغ است و پارکهای دیگر و پارک محلات که یکی از محله های اصلی شهرداری نکا در بودجه ی سال جدید است بتوانیم این رقم را از 2/1 متر مربع به ایدآل ها نزدیک کنیم.

وی عنوان کرد: ما 3پروژه ی بزرگ را در دست اقدام داریم که یکی از این پروژه ها سد لاستیکی است که در بستر نکارود در ساماندهی رودکناری چندین پروژه را در رودخانه تعریف کردیم. دیگری پل چهارم چمازی است که در دست اقدام است و یکی از پروژه های بزرگ شهرداری است که بعد از سد لاستیکی تمرکزمان را روی این پروژه های نیمه کاره می بریم و امیدواریم آنها را هم بر اساس زمانبندی که خواهیم داشت به اتمام برسانیم.

خلیلی در ادامه گفت: لایروبی رودخانه، پارک بوستان شهدای گمنام، پارک سد لاستیکی، حاشیه ی نکا رود پل تا پل، ساماندهی ایستگاههای تاکسی از ادامه ی پارک بوستان شهدا ی گمنام تا پل انقلاب که این هم فاز به فاز با فازبندی درحال انجام است.

شهردار شهرستان نکا با بیان اینکه: ما چند پروژه را همزمان انجام نمیدهیم تا زمان زیادی ببرد و هیچکدام را نتوانیم به سرانجام برسانیم بلکه یکی را پس از اتمام دیگری شروع میکنیم گفت: سد لاستیکی از 10 سال پیش در دوره سوم شورای اسلامی شهر استارت خورد بخشی از منابع آن منابع کمیته برنامه ریزی شهرستان بود و بخشی اش نیز از منابع داخلی تامین شد، که متاسفانه به دلایلی مثل تغییر مدیریتها در آن زمان و انتهای دوره ی شورا، تعریف همزمان پروژه های جدید، نیمه کاره ماندن در دوره شورای چهارم و پنجم، به سرانجام نرسید.

وی ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید برای شروع یک پروژه، کلی مطالعات صورت می گیرد و تخصیص اعتبار میخواهد تا به مرحله ی پایانی اش برسد، پروژه ی سد لاستیکی بدنه اش اجرا شد و بخشی از پروژه نیمه تمام ماند، حتی به پروژه ایراد فنی هم گرفتند که ما توانستیم با مطالعات مهندسی رودخانه که انجام دادیم دفاع فنی داشته باشیم و بتوانیم مجوز بهره برداری سد لاستیکی را از اداره کل آب منطقه ای گرفته و ادامه ی پروژه را تعریف نمائیم. برای اتمام آن 10 هفته زمان تعریف کردیم که اکنون در هفته ی نهم قرار داریم که امیدواریم در این هفته به اتمام برسد.

شهردار شهرستان نکا افزود: نکا اکنون همانند شهرهای دیگری مثل ساری، بابلسر و آمل که در این حوزه کار کردند حرفی برای گفتن دارد و به اعتقاد بنده یکی از زیباترین رودخانه های استان مازندران است که هم باعث ایجاد نشاط و سرگرمی در مردم و هم ایجاد درآمد پایدار در شهر می شود.

وی با اشاره به اینکه: سیل اصلی نکا که تخریب زیادی داشت و بازار قدیم امام رضا 3 تا معارض داشت که در طول مدتی که سد لاستیکی را جهت اجرا داشتیم، نشستی با فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان داشتیم که از 3 تا معارض 2 تا را توافق کردیم و یکی باقیمانده که بنا داریم در صورت توافق در افتتاحیه ی سد لاستیکی آنجا را کلنگ زنی کنیم که درصورت تکمیل فضای سبز، بجز فضای خطی و طولی که از پل تا پل داریم حاشیه ی نکارود تکمیل می شود.

مهندس خلیلی در پایان اظهار کرد: اتمام ممیزی شهر پروژه ی دیگر ماست که این کار نیمه کاره بود، از 63 شهرداری در استان مازندران که ممیزی را شروع کردند، کاملترین ممیزی استان را در نکا داشتیم، چراکه شرکتی که با نکا کار کرد ممیزی بسیاری از شهرداریهای بزرگ استان را انجام داد.

مهندس سیداسماعیل میری با تبریک ایام ا.. دهه فجر و تسلیت به مناسبت درگذشت آیت ا... صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعه، هدف اصلی شورا را ارائه خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: اگر همه ادارات، نهادها و اصحاب رسانه را مثل یک ماشین در نظر بگیریم، همه ی این قطعات ماشین باید بموقع، بجا و بدرستی کار کنند تا بتوانند در راه ارائه خدمت به مردم مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه: خبرنگارن به شورا کمک و به شهروندان اطلاع رسانی می کنند، از خبرنگاران خواست تا در بخشی از گزارشات خود به آموزش مردم در حوزه های مختلف بپردازند چراکه اگر به مردم اطلاع رسانی و آموزش داده شود می توانند کمک زیادی به شورا کنند.

رئیس شورای شهر نکا افزود: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری در کنار هم کار می کنند، شهردار ضمن اینکه توسط شورا انتخاب می شود بازهم به شکل غیر مستقیم منتخب مردم است که امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر، آنچه که شایسته ی مردم است به آنها خدمت نمائیم که در این راستا ما اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و پرسنل خدوم شهرداری، سیاستهایی در رفع موانع ترافیکی، حوزه های عمرانی، گردشگری و ... داریم تا بتوانیم خدمات شاسته ای به مردم شهر نکا ارائه داده باشیم.

وی با بیان اینکه: خارج از حوزه ی وظایف شهرداری، شورای شهر صرفا شورای شهرداری نیست، بلکه ما نماینده همه ی مردم در حوزه های مختلف هستیم که باید در بسیاری از جاهها، مشکلات آنها را بازگو نمائیم، گفت: برای نمونه در حوزه ی ساحلی که نکا ندارد ما از طرف همه ی شهروندان اعتراض، پیگیری و دفاع کردیم، زیرا داشتن ساحل حق طبیعی مردم نکا است. وی ضمن اینکه از کوشش خبرنگاران هم قدردانی کرد اعلام کرد: اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شد.

مهندس میری آب شرب و وقف را دو مشکل بزرگ شهروندان عنوان کرد و افزود: در حوزه ی آب شرب و فاضلاب اقدامات بسیار خوبی درحال انجام است که بصورت بسیار ریز و تخصصی در ادارات مختلف پیگیر این امور هستیم و همچنین در حوزه وقف نیز اقدام خوبی با محوریت شورای شهر انجام شد.

وی با بیان اینکه: هم در حوزه آب و هم در حوزه وقف با محوریت شورای شهر کارگروههایی در سطح شهر تشکیل شد که ترکیبی از موثرین و متنفذین شهر هستند، گفت: ما 7 نفر فقط اعضای شورای شهر نیستیم بلکه همه ی مردم، اعضای شورا هستند، چراکه در هر حوزه ایی بخشی از مردم را بکارگیری می کنیم و از آنها مشاوره و کمک می گیریم تا به امید خدا موفق شویم.

سدلاستیکی نکا پس از ده سال وقفه افتتاح می شود
 

در پایان نشست خبری از سد لاستیکی و چشمه بادو شهرستان نکا بازدید به عمل آمد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار