در خاتمه با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ 05 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار سراسری شرق تا غرب انتظامی استان مازندران در مورخه 16/11/1400 تقدیم حضورتان می گردد .


مجلس برای تقویت و حمایت از پلیس وارد عمل می شود 
عضو هيئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از پلیس برای برخورد قاطع با عوامل بروز ناامنی در کشور تاکید کرد و گفت: مجلس برای تقویت و حمایت از پلیس وارد عمل می شود. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، "کریمی فیروزجایی" در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت عمومی باید مورد حمایت همه جانبه باشد.
نماینده مردم بابل با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرهای ایران که منجر به شهادت عوامل خدوم پلیس شد، افزود: گستاخی عوامل ناامنی و نادیده انگاشتن مقررات از سوی آنها نیازمند برخورد شدیدتر پلیس و دستگاه قضائی است.
دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به کمبود قانون در حمایت از پلیس خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در اولین فرصت با تصویب قانون جامع از کارکنان انتظامی به عنوان حافظان نظم و امنیت عمومی حمایت کند.
وی افزود: با دستور دکتر قالیباف اقدامات اولیه برای تدوین قانون قاطع و همه جانبه در این رابطه آغاز شده است.
این مسئول پارلمانی اظهار کرد: با پشتیبانی مجلس و ارکان نظام از عملکرد پلیس، امنیت عمومی در جامعه تقویت خواهد شد.
عضو خانه ملت با تاکید بر تلاش موثر پلیس در تحکیم امنیت، تصریح کرد: اقتدار پلیس در جامعه به معنای اولویت داشتن امنیت آحاد جامعه است.
کریمی فیروزجایی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود قانون حمایتی از پلیس گفت: حوادث اخیر در شهرهای کشور و شهادت نیروهای جان برکف پلیس ناشی از ضعف حمایتی قانون است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تجلیل از عملکرد پلیس در ارتقای نظم و امنیت عمومی خاطرنشان کرد: ارتقای این عملکرد در گرو حمایت همه جانبه از مجموعه انتظامی و حافظان امنیت کشور است.

--------------------------------------------

بازنگری قانون استفاده از سلاح در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس 
"مهدی سعادتی " عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازنگری قانون استفاده از سلاح و بازنگری در کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قطعاً کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط پلیس ورود خواهد کرد تا دوباره اقتدار لازم را به این نیروی وظیفه شناس برگرداند.
وی در ادامه شهادت مظلومانه شهید مدافع وطن سرهنگ دوم "علی رنجبری" از پرسنل زحمت کش استان فارس را به محضر آقا امام زمان و نائب برحقش امام خامنه‌ای و فرمانده محترم کل ناجا و سبزپوشان خدوم انتظامی تبریک و تسلیت عرض کرد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: شهادت سرهنگ دوم رنجبری در دفاع از حریم  امنیت جامعه، سبب تاثر و اندوه  دل ها و جان های ملت شریف ایران شد و بر همگان وظیفه است با شناسائی علل و عوامل ایجاد کننده چنین حوادثی و برخورد قاطع بازوی توانمند قانون در جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باشند.
مهدی سعادتی اظهار کرد: شایسته است دستگاه قضائی ضمن حمایت همه جانبه از نیروی زحمتکش انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش و مجرمان خطرناک به طور جدی و قاطع از حافظان امنیت یاری رساند.
این عضو خانه ملت تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد در تقنین این قوانین، به جِد با این گونه جرائم برخورد قاطع نماید.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: دولت و پلیس می‌توانند لوایحی در جهت برگرداندن اقتدار نیروی انتظامی و جبران نواقص قوانین قبلی و استفاده از سلاح به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند، مجلس یازدهم تا به ثمر رسیدن این لوایح موضوع را دنبال خواهد کرد.

--------------------------------------------

امنيت جامعه ثمره تربیت اسلامی و جانفشانی شهداست 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کشور، وجود امنيت در جامعه را ثمره تربیت اسلامی و جانفشانی شهدا دانست. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین "سید علیرضا ادیانی" در مراسم یادواره شهدا شهرستان سیمرغ، شهادت مظلومانه شهید مدافع وطن سرهنگ دوم "علی رنجبری" از پرسنل زحمت کش استان فارس را به محضر آقا امام زمان( عج) و نایب برحقش امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و سبزپوشان خدوم انتظامی تبریک و تسلیت گفت.
وی افزود: شهادت این نیروی فداکار در دفاع از حریم امنیت جامعه، سبب تاثر و اندوه دل ها و جان های ملت شریف ایران شد و بر همگان وظیفه است با شناسایی علل و عوامل ایجاد کننده چنین حوادثی و برخورد قاطع  بازوی توانمند قانون در جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باشند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی ، امنیت موجود را ثمره تربیت اسلامی شهدا دانست و تصریح کرد: صبر و استقامت خانواده شهدا ستودنی است و رسیدن به اهداف متعالی نظام اسلامی را ثمره جانفشانی های شهدا برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین ادیانی شهادت را فتح قله معنویت و نقطه اوج تقرب به درگاه الهی عنوان کرد و از توجه و تلاش خانواده شهدا در اعتلای فرهنگ شهادت قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی در پایان به نقش خانواده های معظم شهدا در اعتلاي اسلام اشاره كرد و پدران و مادران شهدا را اسوه صبر و ايستادگي خواند و با اشاره به ایثارگری و رشادت شهدا در عزت و افتخار آفريني براي ایران اسلامی، امنیت موجود در کشور را حاصل تربیت اسلامی شهدا و خون بر زمين ريخته آنان، دانست.

--------------------------------------------

قاچاقچی مواد مخدر در سوادکوه شمالی به دام افتاد 
فرمانده انتظامي "سوادکوه شمالی" از کشف 5 کيلو گرم مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" حمیدرضا فرهودی" گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان در پی کسب خبر مبنی بر خرید و فروش موادمخدر توسط شخصی در منزل خود، موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی از منزل متهم بازرسی مقدار 5 کیلوگرم مواد مخدر تریاک کشف و متهم دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین عامل به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع، تزلزل خانواده ها، نگراني و ناامني شهروندان است.
سرهنگ فرهودی در خاتمه با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.

--------------------------------------------

اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی در تنکابن 
فرمانده انتظامی تنکابن از دستگیری 125 نفراز عاملان افیونی و مخلان نظم و امنیت عمومی در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامحسین شعبانی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر و دستگیری سارقان و مجرمان سابقه دار طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ظفر در مناطق آلوده و جرم‌خيز این شهرستان به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجراي اين طرح، ماموران پس از بررسی های اطلاعاتی و هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 5  متهم به سرقت، 31 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و 35 نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: از دیگر توفیقات اجرای این طرح، کشف 21 فقره سرقت و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و پلمپ 7 واحد صنفی متخلف و توقیف 9 دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف و فاقد مدارک بود.
سرهنگ شعبانی در پايان ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: همکاری با پلیس و تماس با سامانه110 بهترین شیوه برای مبارزه با افراد مجرم و قانون ستیز است که شهروندان می توانند از آن طریق با پلیس ارتباط برقرار کنند.

--------------------------------------------

کشف 9 هزار و200 عدد مواد محترقه در محمودآباد 
فرمانده انتظامي محمودآباد از کشف 9 هزار و200 عدد مواد محترقه در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر عرضه مواد محترقه توسط فردی در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از شناسایی محل نگهدای کالای توسط متهم، با هماهنگی های قضائی در بازرسی از مغازه وی، 9 هزار و200 عدد مواد محترقه کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد تصریح کرد: در این عملیات متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده با تاکید براین که پليس با تمام توان و جديت همواره با قاچاقچيان و مخلان نظم و امنيت اقتصادي مقابله خواهد کرد از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و یا اطلاع از فعالیت های غیر قانونی افراد مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 
فرمانده انتظامی ساری از کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف 2 دستگاه نیسان در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه انتظامی پشتکوه این فرماندهی در مسیر حوزه استحفاظي به دو دستگاه نیسان حامل چوب مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران خودروهای مذکور را متوقف و 5 تن چوب را که به صورت غیرمجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران راننده خودروها را به عنوان قاچاقچی چوب دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
وی همچنین اظهار داشت: ماموران محصولات قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف بیش از 5 کیلوگرم مواد مخدر در نوشهر 
فرمانده انتظامی نوشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 5 کیلو و 300 گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"اکبر درویشی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با تهيه و توزيع کنندگان موادمخدر و مجرمان سابقه دار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی 8 نفر از فروشندگان مواد مخدر در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران پلیس در یک عملیاتی ضربتی، متهمان را دستگیر و در بازرسی از منزل آنان 5 کیلو و300 گرم انواع مواد مخدر کشف کردند.
وی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده برقراری امنيت پايدار، ايجاد آسايش و آرامش براي مردم، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شیوع اعتیاد در جامعه است.
سرهنگ درویشی با قدردانی از تعامل خوب و اثر گذار مردم این شهرستان در برقراری نظم و امنیت اجتماعی از آنان خواست: هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

دستگیری 2 سارق منزل و اماکن خصوصی درگلوگاه 
فرمانده انتظامی گلوگاه از دستگیری 2سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 13فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه موضوع در دستورکار ماموران پليس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از تجزيه و تحليل سرقت ها و بررسي صحنه جرم موفق به شناسايي 2سارق حرفه اي و سابقه دار شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ضمن اشاره به هماهنگي قضائي افزود: کارآگاهان مبارزه با سرقت،  2متهم را دستگير و به پليس آگاهي منتقل که در بازجويي های انجام شده به 13فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ کلوانی با بيان اينکه متهمان روانه دادسرا شدند، خاطرنشان کرد: در راستای امنیت پایدار و مستمر در شهرستان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و امنیتی مراتب از طریق پلیس110اعلام دارند.

--------------------------------------------

آزاد سازی 32 هزار متر از اراضی ساحلی فریدونکنار 
جانشین انتظامی استان مازندران از آزادسازی 32 هزار مترمربع از اراضی ساحلی سرخرود به ارزش 4 هزار و 800 میلیارد ریال خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی تصرف غیر قانونی اراضی ساحلی دریا از سوی افرادی سودجو در سرخرود شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی از شناسایی زمین های ساحلی که در تصرف افراد سودجو قرار گرفته بود خبر داد و افزود:  با حضور ميداني ماموران انتظامی، دادستان شهرستان، معاون شهردار، رئيس راه و شهرسازي و با بکار گيري ادوات راه سازي زمين مذکور در یک اقدام عملیاتی موانع و بناهای ایجاد شده در آن تخریب شد.
جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به رفع تصرف 32 هزار متر مربع از سواحل شهرستان به ارزش 4 هزار و 800 میلیارد ریال در این عملیات، گفت: هرگونه تصرف اراضی ملی در ساحل و جنگل جرم و تعرض به حقوق بیت المال تلقی می گردد و در صورت مشاهده پیگرد قانونی به دنبال دارد.
 سرهنگ حسینی در خاتمه با بیان این که در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و افراد فرصت طلب به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی قاطعانه با متخلفان و افراد سودجو برخورد و در اجرای احکام قضائی بدون فوت وقت عمل خواهد کرد.خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار