سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونای این استان، مدارس متوسطه اول، مدارس ابتدایی و مهدهای کودک شهری شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و باشت به مدت یک هفته غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد و در فضای مجازی انجام می گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ 06 February 2022
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونای این استان، مدارس متوسطه اول، مدارس ابتدایی و مهدهای کودک شهری شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و باشت به مدت یک هفته غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد و در فضای مجازی انجام می گیرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسنعلی عزت خواه افزود: فعالیت مدارس در سایر مناطق و شهرستان‌های استان نیز تا اطلاع بعدی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت قبل ادامه دارد.
وی ادامه داد : اگر مواردی از کرونا یا اُمیکرون در مدرسه مشاهده شد شورای مدرسه با هماهنگی کارشناس بهداشت و فرماندار یا بخشدار موارد را برای انجام دیگر اقدامات به اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند.
همچنین «کورش دلشاد»، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: با هماهنگی‌ ستاد کرونای شهرستان و استان تصمیم گرفته شد مهدکودک‌ها پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر یاسوج و حومه از روستای «گوشه تا سرآبتاوه» غیرحضوری و مجازی شوند.
وی افزود: مدرسه اگر مدرسه مورد یا مشکلی داشته باشد شورای مدرسه می تواند هماهنگی با آموزش و پرورش شهرستان تصمیم گیری کند و ما هم موافق هستیم.
دلشاد اظهار کرد: آموزش در مدارس شهرستان بویراحمد تعطیل نمی شود و دانش آموزان از طریق برنامه شاد و فضای مجازی آموزش داده می شوند.
رحیم بازی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام نیز در این خصوص گفت: طبق مصوبه ستاد کرونای شهرستان چرام، کلیه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی و مراکز پیش دبستانی و مهدکودک‌ها در شهر چرام و بخش سرفاریاب مرکزی از فردا دوشنبه مورخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ تا پایان همین هفته تعطیل و روند آموزش از طریق فضای مجازی دنبال شود.
ریاضی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دنا نیز در این خصوص گفت: در رابطه با وضعیت فعالیت مدارس شهرستان با توجه به شرایط کرونای امیکرون تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم و روز چهارسنبه در نشست شورای آموزش و پرورش در این زمینه تصمیم گیری می شود.
موئدی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی نیز گفت: درحال حاضر مدارس شهری این شهرستان بصورت گروه بندی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحال فعالیت هستند، مدارس روستایی نیز بصورت حضوری کامل می‌باشند و تمامی تاکیدات لازم در خصوص فاصله گذاری و رعایت پروتکل ها به مدیران و همکاران فرهنگی تاکید شده است.
مویدی عنوان کرد: متاسفانه چند روزی است که در بعضی از مدارس شهری و روستایی این شهرستان به علت سردی هوا و سویه جدید کرونای امیکرون دانش آموزان و همکاران ما دچار این بیماری شدند که امیدوارم با مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی و تست کامل جلوگیری لازم بعمل آید و چنانچه مواردی مشاهده شد باهماهنگی لازم با فرماندار و شبکه بهداشت تصمیمات لازم و ضروری اتخاذ می‌شود.
وی تصریح کرد: در پایان سلامتی همه دانش آموزان عزیز و همکاران محترم و اولیا بزرگوار را از درگاه خداوند متعال خواهانم و امیدوارم با توجه به حساسیت موضوع و همکاری همه عوامل و ادارات مرتبط و مشکلات اقتصادی مردم تا جایی که مشکل خاصی بوجود نیاید کلاس‌های مدارس ما حضوری و با رعایت پروتکل بهداشتی ادامه یابد، اما باتمام وجود تابع تصمیمات ستاد کرونای استان و شهرستان هستم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی بیان کرد: مدارس پرجمعیت شهری ما بصورت گروه بندی هم بصورت حضوری و هم مجازی درحال فعالیت هستند.
ایوب مقیمی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران در این زمینه گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا استان مدارس شهرستان گچساران تعطیل اعلام نشدند.
وی افزود: کلاس حضوری مدارسی که معلمان و دانش آموزان آنها با مشکل حادی مواجه شوند دو، سه و تا یک هفته تعطیل خواهند شد.
مقیمی اظهار کرد: مدارس کم جمعیت و روستایی شهرستان همچنان به صورت حضوری برقرار هستند.
دارا رامشگر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان مارگون نیز گفت: مدارس شهرستان مارگون کاملا حضوری است.
وی افزود: هیچ‌گونه دستوری مبنی بر تعطیلی مدارس مدارس این شهرستان نداشته این.
رامشگر بیان کرد: تاکنون در مدارس شهرستان مارگون مورد خاصی در خصوص کرونای امیکرون مشاهده نشده است.
گفتنی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رنگ بندی وضعیت کرونایی شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد را به شرح زیر اعلام کرد؛ شهرستان باشت، بهمئی، چرام، دنا، لنده و مارگون در وضعیت زرد و بویراحمد، کهگیلویه و گچساران در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. / ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار