مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از توزیع یک میلیارد تومان بن تخفیف خرید کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 29 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بزرگ ترین اتفاق فرهنگی شمالغرب کشور است، ابراز داشت: نمایشگاه کتاب تبریز فضایی را ایجاد می کند تا تولید فرهنگی کشور در شهر تبریز عرضه شود، نمایشگاه کتاب تبریز بعد از تهران بزرگ ترین نمایشگاه کتاب استانی کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به ویژگی های نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان در سالن اختصاصی پروین اعتصامی برپا می شود.

صفی پور ادامه داد: برپایی ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از دیگر ویژگی های نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است که در سالن های جداگانه ای عرضه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تبریز امسال با محوریت احیای دریاچه ارومیه برگزار خواهد شد تا از این فرصت برای تبیین نقش مردم در زنده کردن این دریاچه استفاده کنیم.

وی گفت: بیش از یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید می کنند که این فرصت خوبی برای اطلاع رسانی و تبیین نقش مردم در احیای دریاچه ارومیه به شمار می رود.

صفی پور همچنین تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز امسال در فضایی به مساحت 25 هزار مترمربع در 6 سالن مجزا غرفه بندی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد ناشران داخلی و خارجی حاضر در این نمایشگاه اظهار داشت: 828 ناشر داخلی با 103 هزار عنوان کتاب و 76 ناشر بین المللی از 24 کشور با بیش از 22 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به تعداد غرفه های نمایشگاه کتاب ویژه دفاع مقدس گفت: سالن ویژه کتاب های دفاع مقدس نیز با حضور 130 غرفه در سالن استاد شهریار آماده حضور مردم است.

صفی پور افزود: نمایشگاه قرآن و عترت نیز با حضور 42 ناشر ویژه قرآنی و نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز با 40 ناشر دیجیتال عرضه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از تخفیف خرید کتاب در این نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: یک میلیارد تومان بن با تخفیف 20 درصدی به مردم عرضه می شود که در کنار آن نیز ناشران 10 تا 20 درصد تخفیف را ارائه می دهند که در واقع مردم با 40 تا 50 درصد تخفیف می توانند کتب مورد نیاز خود را از این نمایشگاه تهیه کنند.

وی در پایان گفت: نمایشگاه مطبوعات که هر ساله در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار می شود، امسال برگزار نخواهد شد و این نمایشگاه به درخواست انجمن های صنفی و مطبوعاتی خبرنگاران در فرصت دیگری به صورت مستقل برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :