سرپرست دفتر امور بانوان و امور خانواده استانداری تهران گفت:طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها با اصل قرار دادن توسعه مشارکتی، به دنبال توانمندسازی اقتصاد، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستائیان در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه روستایی و عشایری است.
کد خبر: ۱۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ 04 March 2015

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران هفتمن نشست مشاورین امور بانوان و خانواده فرمانداری های استان تهران در دفتر امور بانوان و خانواده برگزار شد.

در این نشست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداري تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در دهه مبارک فجر ، تعداد این برنامه ها را 985 فعالیت در 16 شهرستان ذکر کرد و  به بررسی نقاط ضعف و قوت  برنامه های شاخص و بازدید های بعمل آمده در طول این دهه از فعالیت های بانوان در شهرستانها پرداخت.

زهرا ساعی در ادامه ضمن جمع بندی فعالیت های صورت گرفته در طول سال جاری در حوزه بانوان و خانواده اهم این فعالیت ها را برشمرد و اظهار داشت : فعالیت هایی نظیر اجرای طرح جامع زنان سرپرست خانوار در شهرستان ری، فعال سازی گروه های کاری بهداشت و سلامت، آموزش، پژوهش و فرهنگی- اجتماعی و البته تهیه بانک اطلاعاتی شهرستانها و استان تهران در حوزه زنان و خانواده؛ جمع بندی اطلاعات جمعیتی فعالیت های منسجمی به مشار می آید که تاثیرات خوبی در این حوزه داشته است.

وی افزود: در همین راستا فعالیت های اقتصادی و اجتماعی از وضعیت زنان روستایی و عشایری در استان تهران، ارائه پیشنهادات لازم جهت افزایش مشارکت اقتصادی و اجتماعی این قشر در راستای دستیابی به توسعه پایدار از جمله اثدامات انجام شده است.

 وي ادامه داد: ارزیابی وضعیت فضاهای ورزشی و امکانات موجود برای بانوان در دستگاه های اجرایی استان وارجاع به دفتر امور بانوان وزارت کشور جهت بررسی، برگزاری نمایشگاه کسب و کار در شهرستان ری  و مشارکت در برگزاری  نمایشگاه  ملی – منطقه ای نقش زنان در توسعه روستایی در استان البرز که  منجر به ارائه محصولات تولیدی و دستاوردهای زنان  . .کارآفرین و سرپرست خانوار شداز جمله اقدامات انجام شده است

ساعی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های صورت گرفته در سال جاری، رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه زنان و خانواده را مستلزم تلاش و پیمودن مراحل  بیشتری دانست  و خاطرنشان کرد : در همین راستا با تشریح  طرح " مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا" باید علاوه بر زیرساختهای عمرانی، تنوع بخشی معیشت و فعالیت اقتصادی در مناطق روستایی را در چارچوب مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی جمعی روستائیان در دستور کار قرار دهيم .

 این طرح با اصل قرار دادن توسعه مشارکتی، به دنبال توانمندسازی اقتصاد، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستائیان در توسعه اقتصادی و اجتماعی  جامعه روستایی و عشایری است.

 سرپرست دفتر بانوان و امور خانواده استانداری تهران تصریح کرد : از الزامات اولیه این طرح  مطالعه و شناخت ظرفیت های منطقه، درون زایی توسعه و توجه به تجهیز منابع مالی از منطقه و بهره گیری از ظرفیت سیاست های اقتصاد مقاومتی است. بر اساس این طرح طرح های مشارکتی با عضویت حداقل 200 عضو سرپرست خانوار در روستاها به مراجع ذیربط ارجاع داده شده و در صورت تائید اشخاص حقیقی یا حقوقی مي توانند از تسهیلات بانکی با نرخ سود کم و دوره تنفس استفاده كنند.

وی عنوان داشت: این طرح در ذیل ماده 4 آیین نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه جهت راه اندازی فعالیت های اقتصادی، تولیدی، خدماتی و بازرگانی و در جهت توانمندسازی ساکنان روستاها است. با این وجود از مشاورین شهرستانها خواستند که نسبت به گردآوری اطلاعات مورد نیاز در خصوص ظرفیت های تولیدی و اقتصادی  موجود در روستاها با تاکید بر نقش زنان ، جلب مشارکت مردمی و  اقتصاد مقاومتی اقدام نمایند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار