مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تاکید بر اهمیت نوسازی این ناوگان نیز اعلام کرد: هم اکنون ۷۰۰ واگن مترو در پایتخت نیازمند نوسازی و تعمیرات اساسی است.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 16 February 2022

به گزارش تابناک تهران، مهدی شایسته اصل روز چهارشنبه در این باره گفت: طبق بررسی های انجام شده مشخص شد که ۷۰۰ واگن از ناوگان مترو تهران و حومه نیازمند نوسازی است و شرکت واگن سازی تهران اعلام آمادگی کرده که این کار را در مدت یک سال و نیم انجام دهد.

وی در خصوص هزینه مورد نیاز جهت نوسازی این حجم از واگن نیز افزود: برآورد هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی برای این کار انجام شده که مدیریت شهری و اعضای شورای شهر تهران تلاش دارند با تامین بودجه مورد نیاز این کار مهم انجام شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: هم اکنون نیز ۱۲ رام از قطارهای خطوط یک و ۲ در شرکت واگن سازی در حال تعمیرات اساسی و نوسازی است که حدود ۸۰ درصد این اقدامات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از ناوگان از جمله پله برقی و برقی قطعات نیازمند خرید قطعات جدید که برخی خارجی هستند داریم که اعضای شورای شهر و مدیریت شهری در حد توان تلاش کردند با تخصیص بودجه لازم بخشی از این کمبودها را برطرف کنند.

شایسته اصل یادآور شد: هم اکنون ناوگان مترو تهران در خطوط ۶ و هفت در حال توسعه است و باید واگن های جدیدی به این خطوط با راه اندازی ایستگاه های جدید تزریق کنیم.

وی تاکید کرد: سیاست اصلی ما در نوسازی و تعمیرات اساسی ناوگان مترو استفاده از شرکت های داخلی است و در بخش بومی سازی برخی تجهیزات اقداماتی در سال آینده انجام خواهد شد.

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران را با مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب کردند که حدود ۷۰ درصد این بودجه مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک و از جمله ناوگان مترو است.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است که این ناوگان ریلی روزانه بیش از یک میلیون مسافر جابجا می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار