معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم ،مهمترین عامل در هرچه باشکو تر شدن جشن های نیمه شعبان را بکارگیری ظرفیت‌های مردمی در برپایی جشن‌های سالروز میلاد حضرت مهدی موعود(عج) عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 16 February 2022

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در دومین جلسه هماهنگی ستادهای مردمی اجتماعات مهدوی استان قم با اشاره به در پیش بودن جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: مدیران استان بایستی آمادگی لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن‌ها را داشته باشند.

وی سیاست استان در بکارگیری جشن‌های مردمی در برپایی جشن های سالروز میلاد حضرت مهدی موعود(عج) را مورد توجه قرار داد و افزود: با برنامه ریزی دقیق می بایست از ظرفیت دستگاههای اجرایی و مردم برای مهیانمودن مقدمات برپایی جشن های نیمه شعبان استفاده شود.

به گزارش ایرنا ، استاندار قم  نیز هفته گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم گفته بود: با توجه به اهمیت، جایگاه و ابعاد ملی و فراملی جشن های نیمه شعبان در شهر مقدس قم، باید ستادی در سطح ملی برای این رویداد عظیم تشکیل شود.

سید محمدتقی شاهچراغی  افزود: برای برگزاری هرچه باشکوهتر جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، هماهنگی ها در سطح گسترده در حال انجام است و با نهادها و دستگاههای ملی مکاتبات لازم انجام شده است.

وی بر ضرورت آمادگی و مشارکت همه دستگاه های اجرایی در برگزاری برنامه ها و جشن‌هاینیمه شعبان تأکید کرد و گفت: همه مردم قم باید آماده میزبانی از خیل عظیم عاشقان حضرت ولیعصر(عج) بوده و در برنامه های پیش رو به محرومان و نیازمندان توجه ویژه ای شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز هفته گذشته  نیز دراین جلسه  بر ضرورت برگزاری برنامه ها و جشن های نیمه شعبان با استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی تأکید کرده بود.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: امیدواریم با ارائه و جمع بندی پیشنهادها و مطالبات فرهنگی در رابطه با نیمه شعبان، برنامه های مناسب و در شأن شهر مقدس قم و این ایام اجرایی شود.

وی گفت: مسائل فرهنگی از مهمترین مسائلی است که در برگزاری برنامه ها، آیین ها و جشن های نیمه شعبان باید مورد توجه جدی نهادها و دستگاههای اجرایی قرار بگیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار