متخصص بیماری‌های عفونی توصیه کرد: اگر فردی علائم اولیه آن‌ها بیش از ۷۲ ساعت طول کشید به پزشک مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 18 February 2022

 به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر طبرسی در برنامه تیتر امشب درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میر‌ها گفت: کشور ما همچنان در سیر بالارونده پیک امیکرون قرار دارد و به قله نزدیک شده ایم، ولی در عین حال تا دوسه هفته آینده افزایش میزان مرگ‌های کرونایی دور از انتظار نیست.

او درباره مدت دوره قرنطینه افراد مبتلا به امیکرون گفت: فرد مبتلا به امیکرون باید حداقل پنج روز در قرنطینه باشد و چنانچه بدون علامت شود، می‌تواند با دیگران تماس داشته باشد و پس از این مدت هم حتما با ماسک وارد اجتماع شود.

وی با اشاره به این که امیکرون در مقایسه با سایر سویه‌های کرونا بیشتر کودکان را درگیر می‌کند اظهار کرد: واکسیناسیون نشدن در برابر کرونا یکی از مهمترین علت‌های ابتلای کودکان به امیکرون است.

سویه امیکرون ویروس کرونا دارای جهش‌های زیادی است.

علائم ابتلاء به امیکرون شامل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد است. از دیگر علائم این بیماری می‌توان به تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و حالت تهوع اشاره کرد. کودکانی که به امیکرون آلوده می‌شوند نیز درگیر علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار