عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نواحی حقابه داران شرق این استان در پی افزایش خروجی سد زاینده رود و تخصیص بخشی از حقابه کشاورزان در بهمن امسال زیر کشت رفته است.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ 18 February 2022

حسین محمدرضایی اضافه کرد: این میزان حدود ٢۵ درصد از زمین های کشاورزی حقابه داران شرق استان اصفهان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه مقدار کشت محصولات در مناطق گوناگون شرق متفاوت است ادامه داد: بصورت تقریبی می توان گفت از مساحت مورد اشاره، ۶٠ درصد به کشت گندم و ٢۵ درصد به کشت گلرنگ اختصاص پیدا کرد که بیشترین کشت گلرنگ در منطقه رودشتین و حدود ١۵ درصد باغ ها و کشت های ریشه ای مانند  یونجه بوده است. 

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان درباره پیش بینی حجم محصول برداشت شده در ماه های آینده خاطرنشان کرد: این رقم تابعی از بارندگی ها و مقدار آب تخصیصی به کشاورزان در نوبت های بعدی بازگشایی زاینده رود است اما بطور میانگین ۶ تا هفت تُن گندم و ۲ تا چهار تُن دانه گلرنگ از هر هکتار برداشت می‌شود.

محمدرضایی تصریح کرد: اکنون درباره میزان حجم آب مورد نیاز برای آبیاری بعدی اراضی کشاورزی نمی توان برآورد درستی داشت و این به مقدار بارش های آینده بستگی دارد.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان اضافه کرد: معیشت حدود ۳۰ هزار خانوار کشاورزان حقابه دار  شرق اصفهان به کشاورزی گره خورده است و در صورت تنش آبی محصول آنها با افت تولید مواجه شده و برداشت محصول ناکافی مانند سال‌های قبل که شاهد خشکی رودخانه زاینده رود بودیم آسیب‌های جدی به این قشر زحمتکش وارد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار